مصاحبه با مهدی رودکی بنیان گذار سئو در ایران

سایت ایتنا جدیدا مصاحبه ای را با مهدی رودکی بنیان گذار سئو در ایران انجام داده است. در این مطلب متن کامل این مصاحبه را می خوانید:

چندی قبل در نشست خبری مسابقه سئو، مهدی رودکی مدیر سایت ایران سئو از عبارات «خدمات پاک سئو» و چند عبارت تازه دیگر نام برد. در گفت‌وگویی کوتاه با وی خواستیم جزئیات بیشتری در خصوص این عبارات ارائه دهد که در ادامه می‌خوانید.

آقای رودکی اصولا “خدمات پاک سئو” چیست؟

برای فهم بهتر این عبارت ابتدا نیاز است که خود سئو را بشناسیم. سئو، فرایند آوردن بیننده به سایت از نتایج موتور جست‌وجو است. حال اگر آوردن بیننده از روش‌های قانونی و اخلاقی بدست آید، این خدمت پاک است. راهکارهای قانونی و اخلاقی، رضایت مدیران سایت‌ها و ماندگاری رتبه‌ها را در پی دارد، به تولید محتوا و ارتباط بین سایت‌ها کمک می‌کند و از همه مهم‌تر درآمد مالی را بین سایت‌ها توزیع می‌کند.

یک شرکت ارایه دهنده خدمات پاک سئو، در واقع چه می‌کند؟

شرکتی که خدمات سئوی پاک ارائه می‌دهد باید کسب و کار مشتری را خوب بشناسد، به خوبی سایت مشتری و رقبا را ارزیابی کند، اعتبار سایت مشتری را در حوزه کسب و کارش افزایش دهد، محتوای سایت مشتری را گیرا و جذاب نماید و دسترسی به همین محتوا را ساده کند، در سایت مشتری و سایت‌های تخصصی مرتبط به نفع مشتری محتوا انتشار دهد، پیوندهای ماندگار از سایت‌های مرتبط با سایت مشتری بگیرد، حضور مشتری در نتایج جست‌وجو را با بسته‌ای از کلمات فراهم کند و نه تنها با یک عبارت خاص. کیفیت حضور در نتایج را بهبود بخشد و میزان کلیک خوردن در نتایج جست‌وجو را افزایش دهد و آن را در سطح مناسب حفظ کند و بالاخره اینکه آمار دید و بازدید از سایت مشتری را تجزیه و تحلیل کند و متناسب با نتایج این تحلیل‌ها در برنامه کاری سئو تغییر اعمال کند.

در حال حاضر شرکت‌های زیادی خدمات سئو ارائه می‌دهند؛ آیا از  دیدگاه شما سئوی پاک در ایران ارائه می‌شود؟

به نظر می‌رسد گاه افراد و شرکت‌هایی که ادعای سئو دارند، یک پیوندده یا پیونده ساده بیشتر نیستند. آنها چند سایت دارند و از همین سایت‌ها به سایت مشتریان خود لینک می‌دهند. همین و همین. قرارداد به اصطلاح سئو که با مشتری تمام شود این لینک‌ها برداشته می‌شود و لینک به سایت‌های دیگر قرار داده می‌شود. نتیجه آن می‌شود که در پایان قرارداد، به سرعت رتبه‌های سایت مشتری افت می‌کند. در چنین حالتی مشتری برای حفظ رتبه‌ها مجبور به پرداخت باج است. این کار مصداق بارز خرید و فروش لینک است و از دیدگاه گوگل جرم محسوب می‌شود.

چگونه می‌توان شرکت لینک ده را شناخت؟

دو راهکار کلیدی برای شناسایی و مجبور به تغییر رویه دادن شرکت‌های پیوندده وجود دارد:
یک – هر شرکت مدعی سئو باید برای سایت مشتری خود حداقل با سه عبارت متفاوت رتبه مناسب کسب کند.
دو – آنها باید نشان دهند که از سایت‌های دیگر که هیچ کنترلی روی محتوایشان ندارند برای سایت مشتری لینک گرفته‌اند.
چون پیوندده‌ها تعداد سایت مشخصی برای لینک دادن دارند، نمی‌توانند برای همه عبارت‌های متفاوت فقط بر لینکهای شرکت خود اتکا کنند. در واقع اگر تنها به سایت‌هایی که دارند اتکا کنند با هیچ عبارتی نخواهند توانست رتبه‌ای کسب نمایند زیرا اعتبار پیوندها میان چندین پیوند توزیع می شود و کاهش می‌یابد. بنابراین آنها مجبور می‌شوند با سایت‌های دیگر ارتباط بگیرند که ممکن است در این کار موفق نباشند. معتقدم اگر این دو مورد به خوبی از سوی نیازمندان خدمات سئو بررسی شود حتما فعالیت این شرکت‌های پیوندده محدود خواهد شد و یا مجبور به تغییر رویه خواهند شد.

به هر حال لینک در سئو نقش دارد؛ تکلیف لینک چه می شود؟

در مقابل شرکتهای پیوندده، شرکتهای پیوندگیر قرار دارند که با ارایه محتوایی حرفه ای و مناسب و شکل دهی ارتباطات کاری بلندمدت با دیگر سایتها، به نفع خود و مشتریانشان پیوند می گیرند. تفاوت “دادن” و “گرفتن” برای همه ملموس است. دادن پیوند، ساده است زیرا برای دادن لینک تنها باید خودمان را متقاعد کنیم اما گرفتن پیوند، سخت است زیرا باید دیگران را متقاعد کنیم. از همین روست که پیوندگیری کاری مهم در “سئوی پاک” است.

چرا خدمات پاک سئو مهم است و اثر آن چیست؟

حضور پررنگ شرکتهای ارایه دهنده خدمات پاک سئو، فرصت شغلی می آفرید و درآمد را میان سایتها توزیع می کند. وقتی شرکتی متعهد به انتشار محتوا به نفع مشتری است باید با سایتهای خبری و تخصصی حوزه کاری مشتری ارتباط بگیرد و قرارداد همکاری با آنها منعقد نماید. حتما افرادی را استخدام کند که کارشان تالیف و تدوین محتوای ساده و تخصصی است. این قبیل کارها به تولید محتوای دست اول و نو می انجامد و سایتهای منتشر دهنده محتوا را منتفع می سازد. سئوی پاک رضایت متشری را به همراه دارد.

منبع: ایتنا

1
اشتراک‌گذاری

12 دیدگاه

  1. علی کدخدایی

    موفق باشید

  2. خلیل مردپور لاین

    سه لام میثم جیان رندی. خوشحالومه من تو له اینترنت پیدا کری
    له کویی چی ده کی له هه ر ده ری هه یی سه ربلند وسه ر له ژویروی هه وال

  3. لیلی

    ممنون 🙂

  4. مینا

    سلام، متن خوبی هست و من اصلا اطلاعاتی در این مورد نداشتم.افتخار می کنم یه همچین آدم فعالی رو می بینم.

  5. رها

    سلام دوست خوبم
    وب زیبایی داری خوشحال میشم به منم سر بزنی

  6. سوگل

    گوگل اولین سیستم تحقیق بر رفتار مشتری را برای کمک به شرکت ها در انجام تحقیقات آنلاین و کم هزینه، راه اندازی می کند. به نقل از سایت سیستم تحقیقات بر روی رفتار مشتری از سوی گوگل کاربران را تشویق به پاسخ دادن به یک سوال قبل از دستیابی به مطلب درخواستی می کند، سپس گوگل پاسخ را تجزیه و تحلیل می کند.

  7. زینب یعقوبی

    درود موفق وسربلند باشيد

  8. فیروزی

    سلام اقا میثم خوبی؟ چه خبر کم پیدا؟
    مطلبت هم خوب بود

  9. کلماتی از یک کوهنورد

    سلام بر فراز باشید و موفق

  10. کلماتی از یک کوهنورد

    سلام عکس هایی از سفر به طبس در کنار تیم سنگ نوردی به همراه خانواده گرامی و کوچکترین عضو تیم که قراره در آینده یک کوهنورد بزرگ بشه خیلی بهتر از باباش جای شما خالی عجب برنامه ای بود قصد ندارم گزارش تو وبم بنویسم ولی حیف دیدم چند تا عکس از این برنامه نگذارم بخصوص عکس آب بازی کوهنورد کوچیک ما بعد از یک برنامه سنگین سوار بر باباش.
    به زودی شاهد تغییرات زیادی در وبم خواهید شد در جشن 7 سالگی وبلاگم در آذر ماه

  11. شاهین

    سلام پایدار باشی

  12. یکنام

    ممنون از مطلب تون

ارسال پاسخ