ترفندهای به روز کردن کانال های تلگرام گردشگری

آنچه امروز در این نوشتار خواهیم دید نکاتی درباره استفاده از کانال ه است که کارآیی و سرعت دستیابی به اهداف مورد نظر را افزایش می دهد.

در سال های نه چندان دور، زمانی که بحث از ارسال پیام به فرد دیگری می شد، تنها راهی که به ذهن می رسید استفاده از سرویس ارسال پیام از طریق اپراتور مخابراتی بود. در کنار این نوع ارسال پیام، در بستر اینترنت نیز راه هایی برای ارتباط سریع با دیگران وجود داشت که بسیاری از کسانی که مخاطب این نوشتار هستند، تجربه استفاده از آن را دارند؛ مانند پیام رسان فوری یاهو و … با فراگیر شدن اینترنت در سراسر دنیا و پیدایش نسل های جدید انتقال دیتا مانند LTE ، 2G ، 3G و 4G این نوع پیام رسانی فوری، دچار تغییرات و تحولات فراوان شد و انواع دیگری از سرویس های پیام رسان فوری به وجود آمدند که بسیار سریع تر، گسترده تر و با قابلیت های بیشتری به مخاطب امکان ارسال پیام را می دادند.

Over the Top یا OTT نامی بود که برای این نوع سرویس ها انتخاب شد و با گسترش خدمات ارتباطی و دیتا و نیز فراگیر شدن گوشی های هوشمند در سراسر دنیا، به سرعت رایج شد. محتوای OTT در حقیقت محتوایی است که تنها به متن محدود نمی شود، بلکه می توان محتوای صوتی و تصویری را نیز به آن اضافه کرد. پیام رسان OTT در واقع سرویسی جایگزین پیام رسان متنی بود که توسط اپراتور شبکه موبایلی تامین می شد. بسترهای جذاب و کاربردی برای این فضای اطلاع رسانی جدید هر روز مخاطب بیشتری را به این نوع ارتباط جذب کرده و می کند.

رایج ترین OTT ها که در دنیا از آنها استفاده می شود واتس اپ، تلگرام، وایبر و … هستند. البته میزان استفاده از این OTT ها در نقاط مختلف دنیا متفاوت است؛ کما اینکه در حال حاضر در ایران تلگرام رایج ترین بستر برای ارتباط و پیام رسانی فوری به شمار می رود که به دلیل فضای جذاب و قابلیت های کاربردی آن، استفاده از آن رو به گسترش است.

راه های استفاده از OTT ها در گردشگری

با رواج این نوع جدید از ارتباطات در ایران، دست اندرکاران و فعالان عرصه ها و صنایع گوناگون نیز از استفاده از آن غافل نشده و از قابلیت های آن بهره می برند؛ قابلیت هایی همچون کانال های ارتباطی، گروه ها، ارسال ویدئو و پیام صوتی. صنعت گردشگری هم در این میان مستثنا نبوده و فعالیت های زیادی از سوی فعالان این حوزه در این نوع فضاها دیده می شود؛ از خبرگزاری ها تا گروه های کاری و کانال های آموزشی و … در صنعت گردشگری، همه از مواردی هستند که در این بسترها، فعالیت قابل توجهی دارند.

قبلا مطلبی با عنوان “چگونه اعضای کانال تلگرام را افزایش دهیم؟” نوشتم؛ اما آنچه امروز در این نوشتار خواهیم دید نکاتی درباره استفاده از این فضاهای ارتباطی است که کارآیی و سرعت دستیابی به اهداف مورد نظر را افزایش می دهد. در ادامه به صورت اجمالی برخی از نکات مهم را با هم مرور خواهیم کرد که به ویژه برای کسانی که تازه وارد این فضا شده اند و بیشتر فعالیت شان به صورت کانال با مخاطبان است، کارآ خواهد بود.

تبلیغ

در کانال ها و گروه ها و سایت های پر بازدیدی که با حوزه کاری شما مرتبط هستند، تبلیغ کنید. تبلیغ در این گونه فضاهای پربازدید می تواند شما را سریع تر به هدف مورد نظر برساند.

افزایش کیفیت محتوا

کیفیت محتوای ارسالی را چه به لحاظ اعتبار و اهمیت و جذابیت محتوای متنی و چه به لحاظ کیفیت تصاویر مورد استفاده، تا حد ممکن افزایش دهید.

استفاده از افراد متخصص

از افراد مشهور و متخصص و ترجیحا مرتبط با حوزه کاری خود و دارای وجهه مناسب اجتماعی برای مصاحبه و… در کانال خود استفاده کنید.

تمرکز

روی موضوع مورد نظر خود تمرکز کنید. گاهی دیده می شود کانال یا گروهی به منظور و هدفی خاص تشکیل شده و با زحمت فراوان مخاطبان زیادی را به خود جذب کرده اما به مرور زمان مطالب نامربوط و عدم تمرکز باعث دفع مخاطب می شود. این موضوع یکی از نکاتی است که صبر و تحمل بسیار و پایداری در مسیر صحیح را با تمرکز کافی مطالبه می کند و در صورت توجه به این نکته، تحقق موفقیت دور از دسترس
نخواهد بود.

عدم ارسال مطالب تکراری

به دفعات دیده شده که بسیاری از کانال های ارتباطی، از خبرها و مطالب و محتوای تکراری استفاده می کنند. این استفاده از مطالب تکراری به مرور باعث رنجش مخاطب شده و در این میان محتوای مهمی که ارسال می شود، فرصت خوانده شدن را از دست می دهد.

انتخاب زمان مناسب برای ارسال محتوا

این نکته بسیار مهم است که باید زمان مناسبی را برای ارسال محتوا انتخاب کنید. هر زمان در طول شبانه روز که محتوای مناسبی را دیدید یا تولید کردید، لزوما زمان مناسبی برای ارسال به مخاطب نیست. طبیعتا مخاطب مایل نیست که نیمه شب محتوایی را در رابطه با گردشگری دریافت کند. خصوصا اگر موبایل خود را در حالت سکوت قرار نداده باشد. بنابراین انتخاب زمان مناسب و عادت دادن مخاطب در ضمیر ناخودآگاهش به نظم در ارسال پست ها باعث ارتقای سطح کیفی و کمی محیط مورد نظر شما می شود.

به نظر می رسد در کشور ما حدود صبح زود قبل از شروع زمان کاری، ظهر هنگام استراحت و عصر بعد از پایان ساعت کاری بهترین زمان ها برای ارسال مطالب مهم هستند. در ضمن دقت کنید که نظم در ارسال پست در روزهای هفته نیز بسیار مهم و کاربردی خواهد بود. با استفاده صحیح از نکاتی که ذکر شد و جست وجوی بیشتر در مورد نکات کاربردی، می توان امید به موفقیت در جذب مخاطب و افزایش سطح کیفی و کمی این محیط مجازی داشت.

نویسنده: مهدی نوابی – عضو جامعه تخصصی گردشگری الکترونیکی

8
اشتراک‌گذاری

ارسال پاسخ