اشتباهات بزرگ و رایج در بهینه سازی و سئوی سایت

توسط

قرار دادن کلمات کلیدی اشتباه” اشتباهی است که بسیاری از مدیران سایت و وبلاگ آن را انجام می دهند و بدتر از آن، اینکه حتی کارشناسان با تجربه سئو نیز این اشتباه را مرتکب می شوند. مدیران، کلمات کلیدی که در ذهن خود از وب سایت شان دارند را انتخاب می کنند، اما کاربران به طور متوسط  امکان کمی دارد که آنها را جستجو کنند.

برای مثال اگر شما سایتی مربوط به “گردشگری” داشته باشید، ممکن است کلمه کلیدی “راهنمای گردشگری” را انتخاب کنید در حالی که حتی با وجود داشتن کلمه “گردشگری” به نظر انتخاب درستی نیست و جذاب تر است اگر شما کلمه “راهنمای سفر” را انتخاب کنید.

انتخاب کلمات کلیدی مناسب می تواند باعث شکست رقبای سئوی تان در موتورهای جستجو شود. حتی اگر شما بسیار زیرک هم باشید نمی توانید به تنهایی تمام کلمات کلیدی بزرگ را بیابید، در این زمینه می توانید از ابزارهایی مانند Website Keyword Suggestion کمک بگیرید تا کلمات کلیدی خوبی برای سایت خودتان پیدا کنید.

2. نادیده گرفتن تگ عنوان (تایتل)
نداشتن تگ عنوان بسیار معمول است. تگ <TITLE> یکی از مکان های مهم قرار دادن کلمات کلیدی است، زیرا نه تنها به شما در بهینه سازی سایت تان کمک می کند بلکه متن برچسب <TITLE> در نتایج جستجو به عنوان، لینک صفحه شما نشان داده می شود. لذا باید آن را جدی بگیرید.

3. وجود فایل های فلش
فلش ممکن است جذاب باشد اما نه برای موتورهای جستجو! اگر اصرار دارید که سایت شما بر اساس فلش “Flash-based” باشد و همچنین می خواهید موتورهای جستجو آن را دوست بدارند، ارائه یک نسخه HTML از آن توصیه می شود. موتورهای جستجو  به یک دلیل سایت های فلش را دوست ندارد: الگوریتم عنکبوت نمی تواند محتوای فلش را بخواند و در نتیجه صفحه اول آن شناسایی نمی شود.

4. منوهای جاوا اسکریپت
استفاده از جاوا اسکریپت برای منوها مفید نیست زیرا موتورهای جستجو جاوا اسکریپت را نمی خوانند. بنابراین اگر شما از منوهای جاوا اسکریپت استفاده می کنید باید ساخت نقشه سایت (و یا قرار دادن لینک در تگ noscript) را در نظر داشته باشید در این صورت تمام لینک ها crawlable خواهند بود.

5. عدم تطابق و نگهداری
اگر می خواهید به موفقیت برسید، شما باید به طور دائم سایت خود را بهینه سازی کنید و حواس تان به رقابت و تغییرات در الگوریتم رتبه بندی موتورهای جستجو باشد.

6. تمرکز بیش از حد در متاتگ
بسیاری فکر می کنند سئو یعنی قرار دادن کلمات کلیدی مناسب و توضیحات صحیح آن! واقعیت آن است که متا تگ ها در حال منسوخ شدن هستند. می توان کلمات کلیدی و توصیف متا را ایجاد کرد اما رتبه های خوب و برتر را تنها به این دلیل به سایت ها نمی دهند.

7. استفاده تنها از تصاویر برای عنوان
استفاده از یک تصویر بهتر از متن برای عنوان و منوها است. یک تصویر می تواند نگاه به سایت تان را متمایزتر کند. اما از نظر معیار های سئو استفاده از تصاویر برای سرفصل ها و منوها یک اشتباه بزرگ  است به این دلیل که تگ های H2، H1، و غیره برچسب ها و لینک منو آیتم های مهم در جستجوگرها می باشد. اگر به نظرتان تگ های H1 و H2 و غیره وحشتناک می آیند سعی کنید تغییر سبک آنها را تغییر دهید.

8. نادیده گرفتن آدرس ها (URL)
بسیاری اهمیت یک آدرس خوب را دست کم می گیرند. نام های یک صفحه پویا و بدون کلمات کلیدی در URL هنوز هم بسیار استفاده می شود. ممکن است بدون به کار بردن کلمه کلیدی در آدرس به رتبه بالایی برسید اما با این وجود، اگر شما کلمات کلیدی را در url (دامنه خود یا نام فایل یا بخشی از URL)  به کار ببرید مزیت بالاتری نسبت یه رقبای تان خواهید داشت. کلمات کلیدی در آدرس ها برای MSN و یاهو مهم هستند اما این مساله در Google از اهمیت بالاتری برخوردار است. بنابراین هیچ بهانه ای برای داشتن آدرس های بدون keywordless وجود ندارد.

9. بک لینک های اسپم
آنچه با عنوان “داشتن بک لینک های زیاد در افزایش رتبه سایت موثر است” یک توهم بزرگ است. آنچه شما نیاز دارید لینک دهنده با کیفیت و موثر می باشد نه تعداد زیاد لینک بی کیفیت و غیر مرتبط که در نهایت منجر به افت رتبه سایت و قرار گرفتن در لیست سیاه خواهد شد.

10. استفاده نکردن از کلمات کلیدی در متن
اگر بر روی کلمات کلیدی سایت خود تمرکز می کنید، این رویکرد را در متن نوشته های سایت خود نیز مد نظر قرار دهید و هر جا که حس می کنید کلمات کلیدی مهم هستند و بایستی به کار برده شوند، بهتر است که آنها را برجسته و یا پررنگ کنید.

منبع: سئوکار

ارسال یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید