شرکت گوگل برای رتبه دهی در جستجوها، به سایت های مختلف رتبه ای از 1 تا 10 می داد و به نوعی ارزش گذاری گوگل برای یک دامنه همین پیج رنکی بود که هر سایت به خود می گرفت. این رنک هر چند وقت یکبار توسط گوگل آپدیت می شد و رتبه دامنه ها و سایت ها تغییر می کرد تا اینکه این آپدیت متوقف شد و شایعه حذف پیج رنک به گوش رسید.
گوگل علاوه بر سکوت خبری، آپدیتی را برای پیج رنک در نظر نگرفت تا اینکه در ماه آوریل 2016 رسما اعلام کرد سرویس دهنده های اصلی پیج رنک از کار افتاده و این سرویس دیگر فعالیتی نمی کند. با اعلام این خبر تمام سرویس دهنده های رنک گوگل از کار افتاده و حتی تولبار معروف گوگل نیز تمام پیج رنک های گوگلی را صفر نشان می داد. این اتفاق را می توان مرگ پیج رنک گوگل دانست.
اما معیارهای SEO برای سایت ها از زمان آپدیت نشدن پیج رنک گوگل تغییر کرد و مواردی چون Domain Authority (قدرت دامنه) و Page Authority (قدرت صفحه) از سوی سرویس دهنده مطرح سئو یعنی “موز (Moz.com)” معرفی شدند. این دو معیار نشان دهنده قدرت یک سایت یا دامنه در نتایج گوگل است که البته به شکل رسمی از سوی گوگل تایید و رد نشده اند. با این حال باید منتظر ماند تا آینده تعیین قدرت دامنه ها مشخص شود.