سایتهای گردشگری و مسئله رتبه در گوگل

توسط

با هدف کسب رتبه های بالاتر، آژانس های مسافرتی و ارایه دهندگان خدمات آنلاین سفر در لینک سازی افراط می کنند.

اگر هر کسب و کار دیگری معنای رتبه ها در گوگل را نداند، کسب و کارهای سفر به خوبی به اهمیت رتبه های بالا در گوگل آگاهند. حتی مقاصد گردشگری و ادارات میراث فرهنگی استان ها برای معرفی جاذبه های گردشگری خود روی رتبه های خود حساب می کنند.

تاثیر گسترده ای که گوگل بر رونق کسب و کار می گذارد، رقابت بین ارائه دهندگان خدمات را بیش از پیش داغ کرده است. در این میان البته شرکت هایی هستند که کسب رتبه به هر قیمت را به جان می خرند و از روی ناآگاهی و یا به دلیل پاگذاردن بر روی خط قرمزهای گوگل، جریمه می شوند. پیش از این سایت آژانس هایی در ایران در لیست سیاه گوگل قرار گرفتند و شانس کسب رتبه را از دست دادند.

هر چه مسئله رقابت بر سر رتبه ها داغ تر می شود، حساسیت گوگل نیز به بالا بردن کیفیت نتایج خود بالاتر می رود. گوگل اخیرا تغییراتی در سیستم رتبه بندی خود داده است که نشان می دهد موضوع مبارزه با تقلب در رتبه ها را جدی تر از گذشته دنبال می کند.

راهکار شایع در بین سایت های داخل کشور و به ویژه آژانس های مسافرتی، خرید لینک است. هر چند گوگل خرید و فروش لینک را جرم می داند اما آژانس ها همچنان بی توجه به سیاست های جدید گوگل با راه اندازی سایت های متعدد و لینک کردن آن ها به یکدیگر و یا خریدن لینک در پایین و ستون های کناری سایت ها، به کار خود ادامه می دهند حال آن که تاثیر این لینک ها کاسته شده است و در عمل سرمایه آژانس هایی که لینک می خرند، از دست می رود.

اخیرا ایران سئو، بنیان گذار خدمات سئو در ایران، راهکاری به نفع کسب و کارها پیشنهاد داده است که دنیای سفر نیز آن را به آژانس ها و سایر کسب و کارهای سفر پیشنهاد می کند. ایده مطرح شده، دانگهی نام دارد و تمرکز آن بر حفظ تاثیرگذاری لینک ها از طریق تولید محتوای مرتبط و کوتاه است. ایران سئو دانگهی را این گونه معرفی می کند:

فرایند رایج در لینک دادن و گرفتن، متوقف نمی شود اما با دانگهی تا حدی بهینه می شود که به نفع فروشندگان و خریداران لینک است. گفته شد که لینک باید مرتبط باشد. با دانگهی که داستانی کوتاه درباره آگهی است می توان نوعی ارتباط بین گیرنده و دهنده لینک ایجاد کرد. گوگل در تشخیص ارتباط مبدا و مقصد لینک ها، کلمات نزدیک به متن لینک را بررسی می کند. تمرکز دانگهی نیز مرتبط کردن متن دور و بر لینک در سایت گیرنده و دهنده لینک است.

از آغاز فعالیت دنیای سفر تا به امروز همواره درخواست هایی برای فروش لینک به ما ارائه شده است که تا حد امکان از پذیرفتن آن امتناع شد اما وسوسه کسب درآمد بیشتر برای سایت های تولید کننده محتوا همیشه وجود داشته و دارد.

بنابراین دنیای سفر ایده دانگهی را به عنوان راهکاری برای کسب درآمد و در عین حال مصون ماندن از جریمه های گوگل پذیرفت و در آن مشارکت کرد. دانگهی منتشر شده در بخش اخبار روز گردشگری:

“فرهاد بالا برره ای، عاشق سفر بود و بالاخره به تور اروپا رفت. او رزرو هتل را در کافی نت مرکزی برره انجام داد. در طول سفر با دانلود کتاب از کتابخوانی لذت برد و با آیفون 7، سلفی و عکس گرفت و از اینستاگرام برای گلرخ خانم در پایین برره فرستاد و کلی پز داد. او شبها هم البته بی کار نبود و با حضور در بازار کار آنلاین متن هایی را به برره ای باستان ترجمه کرد و در طول سفر بی پول نماند”. خوب بود؟

اگر بخواهیم بخشی از تجربه دنیای سفر را به مخاطبان خود انتقال دهیم باید تاکید کنیم که تهیه محتوای مناسب و ارایه جذاب آن و همچنین داشتن نظم در انتشار محتوا، تاثیر بالایی در کسب رتبه های بالا دارد.

سایت MOZ یکی از برندهای شناخته شده سئو، پیش از این تجربه هایی از لینک سازی برای سایت های گردشگری را منتشر کرده و نقش برجسته محتوا را خاطرنشان کرده است.

در حالیکه برندهای مطرح گردشگری کشور بی محابا سرگرم خرید لینک هستند و بازار لینک ساختن پررونق است، امیدواریم برندهای خوشنام و قدیمی این صنعت راهکارهای قانونی و اخلاقی را همچنان در نظر داشته باشند.

این نوشته در وب سایت دنیای سفر نیز منتشر شده است. برای مشاهده بر روی این لینک کلیک کنید.

1 نظر
  1. مشهدی 7 سال قبل
    پاسخ

    سلام. ممنون مطلب مفیدی بود

ارسال یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید