نحوه ایجاد یک پکیج یا بروشور مسافرتی تاثیرگذار

توسط

اگر یک بروشور مسافرتی خلاقانه و استادانه نوشته شده باشد و طراحی زیبایی داشته باشد، خوانندگان را دعوت می کند تا خودشان را در داستانی ببینند که در دنیای دیگری در حال رخ دادن است.

یاد بگیرید که چطور یک بروشور مسافرتی جالب و اغوا کننده بسازید تا مخاطبین شما در ذهن خود، داستان سفر خود را تجسم کنند و پکیج های شما را بخرند.

شیوه اول: متن

1. از جمله ای اغوا کننده استفاده کنید که ذهن مخاطبین شما را گرفتار خود کند و سبب شود که بقیه بروشور را مطالعه کنند.

2. زود حرف قیمت را پیش نکشید. اگر پکیج شما واقعا گران است، ابتدا اطلاعات مربوط به جزئیات پکیج را قرار دهید، سپس قیمت را عنوان کنید.

3. در پکیج ها، مخاطبین هدف خود را مشخص و متمایز کنید. کسانی که تنها سفر می کنند با مسافران لوکس و حتی خانواده ها هدف های متفاوتی دارند. لازم است که مشتریان خود را تفکیک کنید.

4. داستان بروشور خود را بر اساس مکان و مخاطب بنویسید.

برای بروشور یک منطقه با پتانسیل بالا در زمینه فرهنگی و تاریخی به جای تمرکز بر نام هتل، لازم است که مکان های تاریخی را مورد هدف قرار دهید. برای مثال اگر تور شما شهر تاریخی سن پترزبروگ باشد، لازم است که گشت های کلیسا را در آن بگنجانید. در مقابل، برای یک منطقه تفریحی لازم است که بر جزئیات منحصر به فرد رویایی آن تمرکز کنید و اینکه چرا این جزئیات می توانند خاطره انگیز باشند.

5. ویژگی های اصلی را برجسته کنید.

• به دقت ویژگی های اصلی را انتخاب کنید که مخاطبین هدف شما را جذب کند. سعی نکنید که جزئیات را به طور کامل ارائه دهید. این عنوان ها و ویژگی های تبلیغات شما هستند که قرار است مشتریان شما را تشویق کنند تا درباره آژانس شما بیشتر جستجو کنند.

• بروشورهایی را که مقصدهای عمومی را تبلیغ می کنند از نظر نوع فعالیت دسته بندی کنید. گزینه های مربوط به اقامت و هتل را در یک فضا، و اطلاعات تفریحی و گشت ها را در فضایی دیگر گروه بندی کنید.

6. با هدف خوانا بودن و مرتب بودن آن را بچینید.

• باید بروشور طوری باشد که مشتری به آسانی و به طور اجمالی آن را مرور کند. اگر در آن متن زیادی وجود داشته باشد، شاید گردشگران بالقوه شما وقت نداشته باشند تا همه چیز را بخوانند.

• جملات را مختصر و مفید بنویسید.

• مطمئن شوید که بروشور شما، از نظر نگارشی (دستور زبان، علائم نگارشی و …) درست باشد.

7. فونت های خواننده پسند را انتخاب کنید. هر کلمه و عنوانی را که بزرگ می کنید و یا با رنگ متفاوتی می نویسید، در متن بروشور خودنمایی می کند.

8. ساعت کاری و اطلاعات تماس آژانس خود را در بروشور قرار دهید.

9. استفاده از چند مورد از سفارش ها و تصدیق های مشتریان قبلی را در نظر داشته باشید.

شیوه دوم: بصری

1. از عکس هایی استفاده کنید که درباره مقصد شما، قصه ای را بازگو کند.

• برای مثال: یک مسافر خوشرو و بشاش که در یک منطقه دریایی یک دلفین را در آغوش گرفته است. یا فردی که در یک مرکز ماساژ روباز در حال استراحت است و چشم انداز آن تصویر، غروب آفتاب است.

• تصاویر باید جدید و با کیفیت و وضوح بالا باشند.

• مردم از دیدن خوشی دیگران لذت می برند. بنابراین سعی کنید به جای نشان دادن اتاق های خالی هتل ها، در تصاویر، مردمی را نشان دهید که از مقصد مورد نظر شما لذت می برند. این کار خوانندگان را دعوت می کند تا خودشان را در تصویر بروشور تصور کنند.

2. برنامه دقیقی برای رنگ ها داشته باشید.

برای انتقال حس آرامش یک مرکز ماساژ، از تن رنگ های ملایم و آرام بخش استفاده کنید. بهترین انتخاب برای مکان های مخصوص کودکان، استفاده از تن رنگ های روشن و شاد است. بروشورهای مکان های تاریخی باید حس زیبای باستانی را در وجود افراد زنده کنند و بهتر است که از تن رنگ های قرمز و قهوه ای و خاکی برای آن ها استفاده شود.

3. با یک شرکت خدمات چاپ حرفه ای قرارداد ببندید.

قبل از چاپ نهایی، یک نسخه آزمایشی بگیرید تا مطمئن شوید که آیا لازم است تغییر اساسی دیگری در طراحی آن اعمال شود یا خیر.

منبع: مجله الی گشت

ارسال یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید