مرگبارترین روز در تاریخ اورست رقم خورد

توسط

12 نفر کشته ، 4 نفر مفقود ، بیش از 100 نفر گرفتار

صبح روز (18 آوریل 2014 – 29 فروردین 1393) حوالی ساعت 06:30 در حالی که تعدادی از شرپاها برای «نصب طناب ثابت جهت صعود دیگر کوهنوردان» اقدام نموده بودند، ناگهان بهمن سهمگینی بر سر آنها آوار شده و جان تعدادی از آنها را گرفته و عده ای را نیز در زیر خود گرفتار کرد.

کشته شدگان را 11 شرپا و یک راهنمای تور بریتانیایی در بر می گیرد و 4 نفر نیز مفقود شده اند که هنوز خبری از آنها در دست نیست. حدود 50 کوهنورد که اکثر آنها شرپا بوده اند مورد اصابت این بهمن قرار گرفته اند که از 6 زخمی این حادثه 2 نفر توسط هلی کوپترهای امداد و نجات به کاتماندو منتقل شده اند.

در پی این حادثه و تخریب طناب های ثابت و نردبان های کار گذاشته شده در طول مسیر بیش از صد کوهنورد در ارتفاعات بالاتر گرفتار شده اند. پس از وقوع حادثه سه دستگاه هلی کوپتر و یک گروه جستجو برای یافتن ناپدیدشدگان به محل اعزام شده اند.

پیش از این بدترین حادثه در اورست مربوط به سال 1996 بود که در آن 8 کوهنورد طی 2 روز و بر اثر توفان شدید جان خود را از دست دادند.

حال دکتر “علیرضا بهپور” کوهنورد ایرانی حاضر در منطقه خوب است و در آخرین تماسی که با ایران داشته است بعلت لغو تمامی صعودهای این فصل به قله اورست، خبر از بازگشت به ایران داده است.

1 نظر
  1. مهوش 10 سال قبل
    پاسخ

    چه خبر بدي…. واقعا متاثر شدم

ارسال یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید