کلاهبرداری از کوهنوردان در راه صعود به اورست

توسط

رئیس یک آژانس گردشگری در نپال پس از دریافت 100 هزار دلار از کوهنوردان یونانی و هندی برای اعزام ایشان به اورست از مسیر شمالی، متواری شد.

به گزارش وبلاگ کوه قاف به نقل از روزنامه Himalayan Times شرینگ دورجی از آژانس Himalayan Alpine Treks and Expeditions پس از دریافت دو فقره دریافتی به مبالغ 87.000 دلار و 12.400 دلار برای اعزام یک زن هندی و 8 کوهنورد یونانی به اورست از مسیر تبت متواری و هیچ خبری از او در دست نمی باشد.

پس از این واقعه در حالی که پلیس نپال در پی یافتن فرد متهم در این کلاهبرداری است، کوهنوردان یونانی مجبور به بازگشت به کشورشان شدند. این در حالی است که بانوی هندی همچنان به امید یافتن راهی جهت بازپس گیری پول خود در کاتماندو مانده است! او می‌گوید: “این پول حاصل زحمات یک عمر تلاش پدرش می باشد”.

لازم به ذکر است مجوز صعود به اورست از جبهه شمالی 7200 دلار برای هر نفر می باشد. تاکنون حدود 347 کوهنورد وارد کمپ اصلی این کوه از مسیر جنوبی شده اند.

روزنامه نپالی معتقد است خیری در این حادثه واقع شده و احتمالا حادثه ای در کوهستان در انتظار ایشان بوده و این امر مانع از وقوع آن شده است. چرا که چند روز بعد زلزله نپال باعث مرگ 18 هیمالیانورد و 150 گردشگر دیگر شد.

ارسال یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید