نمادهای بصری میزان تعامل را افزایش میدهند: عکسها دو برابر بیشتر از متنهایی که به روز میشود و ویدیوهایی که یه اشتراک گذاشته میشوند 12 برابر بیشتر از لینکها و متنهای آپدیت شده لایک میخورند.
رسانه های اجتماعی در حال حاضر جنبه جدایی ناپذیر از روابط عمومی و ارتباطات بازاریابی هستند. فیس بوک، اینستاگرم، لینکداین و توییتر، کانالهای اجتماعی مهم برای بسیاری از برندها و سازمانها هستند. اما دستهای دیگر از پلت فرمهای اجتماعی وجود دارند که باید مورد توجه قرار گیرند از شبکه اجتماعی ردیت گرفته تا تامبلر و اسنپ چت، بازی دیگر تقاضاهای رو به رشد برای ارسال پیامهای به اصطلاح یومیه.
علیرغم گسترش شبکههای اجتماعی، روابط عمومیها همچنان با این موضوع که چگونه به بهترین نحو از این شبکهها استفاده کنند دست به گریبان هستند. ارتباط گران هنوز تلاش میکنند تا دریابند چگونه به ایحاد محتوا برای رسانههای اجتماعی بپردازند که روابط رسانهای و قابلیت مشاهده برند را ارتقاء داده و رسانههای اجتماعی را به افزایش فروش گره بزنند.
در واقع تلاش برای منبع درآمد کردن پلت فرمهای اجتماعی حتی در سال 2015 آشکارتر میشود؛ همانطوری که روابط عمومی دیجیتال بر کانالهای رسانهای سنتی دست اندازی کرد. با توجه به این موارد، در اینجا چندین راهنمایی برای ایجاد استراتژی اثربخش پیام رسانی از طریق رسانههای اجتماعی برای روابط عمومیها آورده میشود:
1. واقعی باشید: ایجاد یک صدای واقعی ضروری است. بسیار خوب است که دکمه بالا را شل کنید و شفاف باشید. به دنبال کنندگان خود نشان دهید که شما ماشین نیستید بلکه انسان هستید و دارای افکار و عقاید واقعی. مردم از گفتگوها(مکالمات) واقعی تقدیر میکنند. پیامهای از پیش طراحی شده و همانند کلوچه برش خورده نمیتواند سطحی از تعامل را که شما به دنبال آن هستید ایجاد نماید.
2. همیشه در مورد شما نیست: در حالیکه خود ارتقایی یکی از دلایلی است که چرا شما از رسانههای اجتماعی در وهله اول استفاده میکنید، اما از استفاده آن در همه زمانها برای خود پرهیز کنید. خوب است که گاه گاهی و یا هر چند وقت یکبار، از پیامهای هستهای بازاریابی خود منحرف و سرگردان شوید، درباره وقایع جاری پستی را منتشر کنید و یا بر روی پستهای دیگران کامنت بگذارید.
3. نمادهای بصری میزان تعامل را افزایش میدهند: عکسها دو برابر بیشتر از متنهایی که به روز میشود و ویدیوهایی که یه اشتراک گذاشته میشوند 12 برابر بیشتر از لینکها و متنهای آپدیت شده لایک میخورند. از جمله نمادهای بصری مانند تصویر، گرافیک، اینفوگرافیک و یا عکس به مقدار قابل توجهی سطح تعامل را افزایش میدهد. این موضوع بویژه برای کانالهای اجتماعی مانند فیس بوک و لینکداین بسیار مهم است. تصاویر نگاه کاربران اجتماعی که از طریق خبرخوانها به مرور مطالب میپردازند را جذب میکند اما این پیام شماست که آنها را به کلیک بر روی آن و یا درج کامنت ترغیب میکند.
4. پیامهای خود را متنوع کنید: بارها و بارها ارسال کردن یک پیام یکسان، مخاطبانتان را خسته و کسل میکند. به پیامهای خود تنوع دهید، چیزها را هر از چند گاهی تغییر دهید. درحالیکه به اشتراک گذاری لینکهای آخرین پستهای وبلاگ خود کار بسیار خوبی است اما نباید تنها پیامی باشد که از سوی شما ارایه میشود. چیزهای متفاوت، داستانهای خبری مرتبط، محتوای متفکرانه، آمارها، راهنماییها و نکات مهم را برای حفظ تعامل خود با کاربران به اشتراک بگذارید.
5. به مردم دلیل و انگیزهای برای تعامل بدهید: سعی کنید سرگرم کننده و عبرت انگیز باشید. تلاش کنید تا به عنوان منبعی شناخته شوید که کاربران بتوانند به آن استناد کنند و مایل به مشاهده آن باشند. شما نیازمند آن هستید که به مردم دلیلی برای تعامل با خودتان بدهید. محتوای خود را به گونهای تهیه کنید که ارزش به اشتراک گذاری داشته باشد. به «چراها» قبل از کلیک کردن بر روی دکمه ارسال، پاسخ دهید. چرا کاربران باید پیام شما را بخوانند؟ بسیار مهم است که بدانید چرا آنها دوست دارند به تعامل با شما در آینده ادامه دهند.
توجه به این قانونها و یا قوانین دیگر محتوا، شما را برای موفقیت آنلاین به عنوان یک منبع یک در هنر و علم در حال توسعه تولید محتوا که امروزه مورد توجه مردم قرار گرفته است؛ مجهز میسازد. این شمول و گستردگی میتواند با مطالعه موردی شرکتهایی که با موفقیت به گسترش آنلاین ایدههای خود پرداختهاند مورد بررسی قرار گیرد و از آنها برای ابجاد اعتبار و ساختن پایههای وفاداری مشتری استفاده شود.
شما چه مواردی دیگری را به این لیست اضافه میکنید؟
به نقل از: کاوشگران روابط عمومی
خسته نباشید ممنون به خاطر این وب سایت زیبا
سلام. وبسایت خیلی خوبی دارید. ممنون
سلام. ممنون. خیلی خوب بود. از دست اندرکاران وب سایت به این خوبی سپاسگزارم
تو زمینه ای که فعالیت می کنید جزو بهترین سایت ها هستید.