جنگ گوگل و موزیلا بر سر موتور جستجوی پیش فرض فایرفاکس

توسط

در سال 2014، موزیلا؛ گوگل را از عنوان موتور جستجوی پیشفرض برای مرورگر وب فایرفاکس خود حذف کرد و این کار به این معنی است که بیش از 100 میلیارد جستجو وب که در هر سال از طریق آن انجام می شد در حال حاضر به سمت یاهو روانه شده است. این معامله با یاهو تا پنج سال اعتبار دارد و بر اساس آن قرار شد که یاهو به طور پیش فرض موتور جستجوی فایرفاکس باشد و گزینه هایی هم برای تغییر آن هم وجود داشته باشد.

در حال حاضر، کاربرانی که از مرورگر فایرفاکس استفاده می کنند، در هنگام جستجو یک پیام از گوگل مشاهده می کنند که از آنها درخواست می کند “موتور جستجوی پیش فرض خود را به گوگل تغییر دهند” و با ارائه یک گزینه به آنها می آموزد که چگونه اینکار را انجام دهند. این خبر برای اولین بار توسط تعدادی از کاربران توییتر گذارش شد و گفته شد که این پیام بخش بزرگی از صفحه جستجو را اشغال می کند.

این که گوگل در حال راضی کردن کاربران فایرفاکس برای تغییر گزینه جستجوی پیش فرض آن هم در زمانی که موزیلا کنترل فقط 8 درصد از بازار مرورگرها را در دست دارد ممکن است عجیب و غریب به نظر برسد، اما غول جستجو به تازگی از هر دو طرف مصرف کنندگان و سرمایه گذاران تحت فشار است و از این موضوع ناراحت به نظر می رسد. در کنار این، کاربران تلفن همراه به مراتب کمتر احتمال دارد تا بر روی آگهی های گوگل و دیگر گزینه های درآمدزای این شرکت کلیک کنند. بنابراین بهترین گزینه تصاحب همین 8 درصد است.

منبع: گویا آی تی

ارسال یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید