بعد از هماهنگی های انجام شده در تاریخ یازدهم مهر 1392 اعضای هیئت اجرایی صعود قلم نخستین نشست خود را به طور رسمی برگزار کردند. این نشست با حضور 4 نفر از اعضای هیئت اجرایی برگذار شد. آقایان: علی شاه محمدی و جواد زارعی. خانم ها: لیلا صالحی و نرگس شکوفه فر. محل نشست: کافه محمد تهرانی (دربند)
گزارش نشست: “باتوجه به چالش های صعود قلم که هر ساله با آن مواجه می شویم. قرار بر این شد که اعضای نهمین صعود سراسری قلم روز پنج شنبه 11 مهر راس ساعت 2.30 دقیقه نشستی را جهت بررسی این موارد و تهیه تقویم 6 ماهه جهت هماهنگی بیشتر اعضا برگزار نمایند.
ابتدا در مورد تاریخچه ی صعود قلم و سیر تکاملی این صعود صحبت هایی مطرح شد. سپس در مورد میزبانی و مشکلاتی که میزبانان هر ساله با آن مواجه هستند مباحثی مطرح شد. در این بخش همیشه نظرات متفاوت بوده اما اکثریت کوه نویسان به ساده برگزار شدن این صعود اتفاق نظر دارند. اما متاسفانه به خاطر سلایق، انتظارات و نگرش های متفاوت اجرای صعود قلم با حاشیه هایی همراه می شود. که این موضوع باید به طور درست و منطقی مدیریت شود تا در آینده شاهد مرگ زودرس این صعود نباشیم و هرساله بتوانیم با اجرای این برنامه گام موثری را در ارتقا فرهنگ کوهنوردی داشته باشیم.
با توجه به مشکلاتی که بیان شد هیئت اجرایی برای مرتفع ساختن این مشکلات اقدام به تهیه تقویم شش ماه صعود قلم نمود. این امر باعث می شود که، افرادی که تمایل به میزبانی صعود نهم قلم دارند. بتواند با برنامه ریزی بهتری برای این صعود گام بردارند. بعد از پیشنهاد تقویم شش ماهه اعضا نظرات خود را در مورد تقویم بیان نمودند. و اشکلات آن مرتفع شد. سپس وظایف هر یک از اعضای هیئت اجرایی مشخص شد:
– میثم رودکی: مسئول فنی وبلاگ (طراحی نظرسنجی و طراحی قالب مناسب برای وبلاگ صعود قلم)
– علی شاه محمدی، جواد زارعی و خانوم لیلا صالحی: مدیران وبلاگ
– خانوم شکوفه فر: مسئول پست الکترونیکی صعود قلم
البته همه اعضای هیئت اجرایی می توانند با نام خودشان مطالبی را در وبلاگ صعود قلم منتشر کنند. که این امر در راستای ایجاد تحول در روند کاری وبلاگ صعود قلم می باشد تا این وب نوشت به عنوان یک وبلاگ مرجع و به روز باشد.
در آخر نیز در مورد برگزاری دومین نشست قلم صحبت هایی مطرح شد. این نشست می تواند به میزبان صعود نهم در راستای هرچه بهتر اجرا نمودن این صعود کمک نماید. هیئت اجرایی صعود قلم از تمامی کسانی که از ابتدا همراه با این صعود بوده اند دعوت می نماید که در این نشست شرکت نمایند و نقطه نظرات و تجربیات خودشان را برای هرچه بهتر برگزار شدن این صعود مطرح نمایند. البته در این نشست مباحث دیگری هم در مورد دنیای کوه نویسی و مسائل مربوط به آن مطرح خواهد شد.” تقویم 6 ماهه هیئت اجرایی نهمین صعود قلم به این شکل تصویب شد:
1. 9 آذرماه نظرسنجی در مورد اصلاح مرامنامه صعود قلم
2. 9 دی تصویب نهایی مرامنامه صعود قلم
3. 9 بهمن درج اولین اطلاعیه ی تعیین میزبانی صعود نهم
4. 9 اسفند آغاز رای گیری برای میزبانی صعود نهم
5. 19 اسفند اعلام نتایج اولیه رای گیری و 29 اسفند اعلام نتایج نهایی رای گیری صعود قلم
6. 9 اردیبهشت برگزاری دومین نشست صعود قلم با حضور میزبان یا میزبانان صعود نهم (محل نشست متعاقبا اعلام خواهد شد)
7. فراخوان ثبت نام کاندیداتوری هیئت اجرایی صعود قلم برای سال آینده (زمان دو هفته قبل از اجرای صعود نهم)
8. حضور دو نماینده از هیئت اجرایی برای هماهنگی های بیشتر قبل از آغاز و اجرای برنامه ی صعود قلم
پی نوشت: ایمیل رسمی صعود قلم آماده دریافت مطالب و نظرات دوستان و کوه نویسان محترم می باشد.
آدرس: Soud.e.Ghalam@Gmail.com
منبع: وبلاگ صعود قلم