آزادسازی نرخ بلیت هواپیما؛ خوب یا بد؟

توسط

با آزادسازی نرخ بلیت هواپیما، شرکت های هواپیمایی می توانند نرخ خدمات شان را خودشان تعیین کنند و این مساله موجب ایجاد رقابت میان آن ها خواهد شد. رقابتی که با آزادسازی نرخ بلیت پروازها میان شرکت های هواپیمایی به وجود آمده، موجب کاهش نرخ بلیط شده و مردم نباید آزادسازی قیمت بلیت ها را مبنی بر گران شدن آن ها قلمداد کنند.

سازمان هواپیمایی کشوری با پیش بینی خرید ناوگان جدید با رفع تحریم ها اقدام به آزادسازی نرخ بلیت ها کرد تا با رقابتی که میان شرکت های هواپیمایی به وجود می آید، قیمت بلیت ها دستوری نباشد و تا نرخ ها براساس ارائه خدمات و میزان عرضه و تقاضای مردم تعیین شود.

آزادسازی نرخ بلیت هواچیما، موجب گرانی قیمت بلیت ها در بازار نشده است بلکه بعضا شاهد کاهش نرخ بلیت پروازها نیز بوده ایم و این مساله برخلاف تصور مردم است که فکر می کردند با آزادسازی، قیمت بلیت ها گران می شود.

ایرلاین ها به دلیل آن که بتوانند خود را در بازار نگه دارند و بتوانند با سایر شرکت های هواپیمایی رقابت کنند، باید نرخ خدمات و بلیت پروازهای خود را کاهش دهند که این مساله به سود مردم است و منجر به کاهش نرخ پروازها شده است.

بنابراین ما موافق آزادسازی نرخ بلیت ها هستیم و از این مساله استقبال می کنیم و آینده پر رونقی را برای این صنعت پیش بینی می کنیم زیرا افزایش ناوگان هواپیمایی منجر می شود تا مردم به سمت خدمات بهتر روی بیاورند.

این مساله موجب می شود تا افراد با شرکت های مختلف دارای خدمات متفاوت رو به رو شوند و با توجه به سطح توان مالی خود از خدمات متفاوت ارائه شده از سوی این شرکت ها بهره بگیرند.

گفته های بالا نظرات امیر خوانساری، رییس انجمن آژانس های هواپیمایی خوزستان درباره آزادسازی نرخ بلیت هواپیما بود.

ارسال یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید