سه برنامه کلیدی و مهم مجموعه نرم افزاری آفیس یعنی PowerPoint ،Excel و Word هر کدام کاربردهای گوناگونی دارند و به نوعی سه نرم افزار جدا از هم با اهداف مختلف را تشکیل داده اند.
اما آیا تاکنون به این موضوع فکر کرده اید که می توان کاربردهای این نرم افزارها را تا حدودی با یکدیگر ترکیب کرد؟ به عنوان مثال در پروژه های پاورپوینت برای بهینه سازی کار از جداول و گراف های ساخته شده در اکسل استفاده کرد. نحوه جاسازی یک صفحه و هم چنین یک صفحه از پیش ساخته شده توسط Excel در درون PowerPoint یا Word در نسخه آفیس 2007 در زیر آمده است.
برای وارد کردن جداول Excel به PowerPoint یا Word از دو روش می توانیم استفاده کنیم:
راه اول وارد کردن یک صفحه خالی به PowerPoint یا Word و سپس ویرایش آن در محیط این دو برنامه است.
راه دوم ساخت جداول در خود نرم افزار اکسل و سپس جاسازی آن در این دو نرم افزار.
جهت جاسازی یک صفحه خالی و ویرایش آن
PowerPoint 2007 یا Word 2007 خود را اجرا کنید.
به تب Insert رفته و بر روی Object کلیک کنید.
در پنجره باز شده، در لیست موجود گزینه Microsoft Office Excel Worksheet را یافته و آن را انتخاب کنید و OK را بزنید.
خواهید دید که یک فایل جدید اکسل در همان محیط برنامه باز شده و شما می توانید توسط ابزارهای موجود آن را ویرایش کنید.
این روش جهت جاسازی سریع یک فایل Excel در محیط Word و PowerPoint کاربرد دارد.
جهت جاسازی یک فایل از پیش ساخته شده توسط اکسل
PowerPoint 2007 یا Word 2007 خود را اجرا کنید.
مجددا تب Insert رفته و بر روی Object کلیک کنید.
این بار از منوی کناری گزینه Create from file را انتخاب کنید.
حال بر روی Browse کلیک نموده و فایل اکسل خود را از روی هارد انتخاب کنید.
با فشردن دکمه OK فایل درون برنامه جاسازی می شود.
پس از وارد شدن صفحه اکسل نیز به سادگی توسط نوار ابزارهای موجود می توانید تغییرات لازم در محیط PowerPoint یا Word را صورت دهید.