چگونه از سایت TripAdvisor استفاده کنیم؟

توسط

در این مقاله سعی دارم به این سوال چگونه از امکانات سایت TripAdvisor استفاده کنیم؟ پاسخ دهم.

سایت TripAdvisor یک سایت و اپلیکشن گردشگری است که امروزه با ۵۳۵ میلیون بررسی و نظرات، تبدیل به یک وب سایت مهم و شناخته شده در صنعت گردشگری شده است. این سایت به عنوان یک سایت جستجو و بازبینی هتل ها ایجاد شد که با افزودن مقایسه قیمت ها، به رقابت با Trivago و کایاک پرداخت و به پر بازدید کننده ترین سایت مسافرتی جهان تبدیل گشت. در حال حاضر، ویژگی رزرو فوری را برای حفظ مشتری نهایی راه اندازی کرد که منجر شد بازدیدکنندگان هرگز سایت TripAdvisor را ترک نخواهند کرد و کل رزرو را در سایت انجام می دهند. نصب برنامه TripAdvisor بر روی گوشی های همراه نیز موجب شده تا این اپلیکشن، یکی از بهترین برنامه ها برای سفر باشد.

وب سایت تریپ ادوایزر یک وب سایت گردشگری است که برای به دست آوردن اطلاعات گردشگری به طور مثال اطلاعات هتل ها، رستوران ها، پروازها، فعالیت ها و سرگرمی هایی که می توان در سفر داشت و بسیاری اطلاعات دیگر که برای یک سفر لازم است مورد استفاده قرار می گیرد که به دلیل استفاده زیاد از آن و محبوبیت این وب سایت، در کنار آن نیاز به یک اپلیکیشن هم وجود داشت که امروزه نیز کاربران زیادی از اپلیکیشن آن استفاده می کنند که در آن می توان نظرات افراد مختلف را در مورد جاذبه های گردشگری و … را مشاهده کرد و همچنین می توان در مورد تجربه های خود پست گذاشت و مکان هایی که تجربه کرده ایم با دیگران به اشتراک بگذاریم.

تریپ ادوایزر چطور راه اندازی شد؟

استیو کافر با همسرش کارولین تصمیم گرفتند به مکزیک سفر کنند. آن ها در اینترنت جستجوی خودشان را شروع کردند اما نظر درستی درباره محل اقامت شان در مکزیک پیدا نکردند. همه نظرها مثل هم بود، همه عکس ها از یک سایت کپی شده بوند و در نهایت تصمیم گرفتند که سفرشان را کنسل کنند. ریسک بزرگی بود که بدون شناخت از هتل سفر کنند. این اتفاق باعث شد کارولین به فکر تاسیس سایتی بیفتد که مسافران بتوانند بدون هیچ قصد و غرضی نظرات شان را درباره سفر، هتل، جاذبه های طبیعی و تاریخی و به طور کلی هر آنچه که مرتبط با سفر بود بیان کنند.

این جغد چشم رنگی به چه معناست؟

شاید در مدت اقامت تان در هتل، هاستل، مسافرخانه یا رستوران با عکس یک جفت چشم جغد روبرو شده باشید. وقتی این علامت را در آن مکان دیدید، پس مطمئن باشید که این مکان در سایت تریپ ادوایزر ثبت شده و کاربران زیادی درباره ی آن نظر داده اند. جغد همیشه در قصه ها نمادی از دانایی است و این شرکت با انتخاب این حیوان به کاربرانش این اطمینان را می دهد که همه چیز با دقت زیر نظر است. از طرف دیگر این جغد دو چشم رنگی دارد، یکی سبز و دیگری قرمز. رنگ سبز به مسافران می گوید کجا بروند و رنگ قرمز هم به آن ها می گوید کجا پا نگذارند.

فرض کنیم کاربری کلمه cheapest flight to tehran را گوگل کند، در این حالت یکی از گزینه هایی که برای او نمایش داده می شود سایت Trip Advisor است.

با کلیک کردن بر روی عکس کاربر را متناسب با هدفی که به دنبال آن است به یک صفحه مناسب می برد حال همانطور که مشاهده می شود در بالای صفحه متناسب با سیستم عامل کاربر به او نصب اپلیکیشن Trip Adviser را پیشنهاد داده است.

اول اینکه این وب سایت می داند کسی که از این طریق وارد شده است قطعاً اپلیکیشن را ندارد و اینکه ممکن است تاکنون از وب سایت آن ها استفاده نکرده باشد اما آیا کاربری که شاید برای اولین بار وارد این وب سایت شده است و هنوز سایت را به خوبی نمی شناسد اپلیکیشن را دانلود خواهند کرد؟

کاربر به این راحتی اپلیکیشن ما را نصب نخواهد کرد مگر اینکه یک حس درونی پیدا کند که به او درصدی اطمینان بدهد که با نصب اپلیکیشن می تواند کار خود را آسان تر کند که در اکثر مواقع این حس زمانی به سمت او خواهد آمد که مدت ها از وب سایت استفاده کند و راضی باشد و بداند که بهتر است دیگر برای راحتی و دسترسی بیشتر اپلیکیشن را نصب کند.

با این گفته ها نتیجه می گیریم که کاربرانی که تازه در حال استفاده از خدمات ما هستند درصد اینکه در همان ابتدا اپلیکیشن ما را نصب کنند بسیار پایین است؛ اما آیا باید تنها پیشنهاد نصب اپلیکیشن را به کاربرانی که می دانیم مدت هاست از ما استفاده می کنند بدهیم؟

اگر ما دیدی این چنینی داشته باشیم که در صورتی ما در جایی موفق خواهیم بود که به یک نقطه قابل لمس برسیم پس ممکن است بگوییم که گذاشتن این پیشنهاد تأثیر چندانی در رسیدن به هدف ما ندارد اما تجربه کاربری چه می گوید؟

تجربه کاربری به دنبال ایجاد احساسات خوب در کاربر اکنون و در آینده است. tripadvisor قطعا می داند که فردی که از این طریق وارد این صفحه شده است احتمال اینکه اپلیکیشن را نصب کند بسیار پایین است اما این را نیز به خوبی می داند که وجود این پیشنهاد یک ذهنیتی مثبت را در کاربر به وجود خواهد آورد با اینکه کاربر امروز که این چنین وارد سایت شده است اپلیکیشن را دانلود نمی کند اما متوجه می شود که این وب سایت اپلیکیشنی نیز خواهد داشت و ذهنیت مثبتی در اولین ملاقات با ما در او ایجاد خواهد شد و اینکه اگر روزی به دلیل استفاده از این وب سایت احساس نیاز به اپلیکیشن کرد به خاطر می آورد که وب سایت ما اپلیکیشن دارد و می تواند آن را نصب کند شاید گفتن بعضی از احساساتی که در درون کاربران ایجاد می شود کمی ساده باشد اما تأثیراتی که بر روی کاربر می گذارد و تا مدت ها با او خواهد بود بسیار زیاد است؛ و اینکه برخورد اول کاربر با کسب و کار نیز تأثیر زیادی در ذهنیت او نسبت به ما دارد پس باید تا جایی که امکان دارد حس خوب در کاربر ایجاد شود.

پس بیشتر هدف ما در اینجا این است که احساسات کاربران را در نظر بگیریم گاهی این احساسات ممکن است بسیار کوچک باشند اما تعداد زیادی از این تأثیرات مثبت می تواند رفته رفته ما را برای کاربران قابل اعتماد کند.

اپلیکیشنی که کاربر نداشته باشد به درد نخواهد خورد هرچند که بسیار عالی نیز طراحی شده باشد؛ پس اول باید در کسب و کار احساس نیاز به اپلیکیشن کنیم و بعد باید کاربران را ترغیب به نصب اپلیکیشن کنیم و به آن ها اپلیکیشن کاربر پسندی را ارائه کنیم. پس نیاز است که راه هایی که رقبا برای ترغیب کاربران به نصب نیز انجام داده اند را نیز بررسی کنیم.

در کل خوب بودن وب سایت و رضایت کاربران و حس خوب نسبت به وب سایت کاربر را درنهایت راغب به نصب اپلیکیشن خواهد کرد به طور مثال در اینجا ما ارزان ترین سفر به تهران را جست و جو کردیم که تلاش کرده است که این صفحه را برای کاربر شخصی کند و چیزهایی که احتمال می دهد کاربر به آن ها نیاز داشته باشد را به او نمایش دهد و تاجایی که ممکن است کاربر را به هدفش نزدیک تر کند.

جمله ای که در ابتدا در بالا نوشته است اولین چیزی است که به کاربر اطمینان اولیه ای می دهد که شاید این وب سایت بتواند نیاز او را برطرف کند. اینکه به کاربر بگوییم که ما متوجه شده ایم که تو چه می خواهی اولین حس مثبتی است که می توانیم در کاربر ایجاد کنیم این جمله با اینکه شاید مهم به نظر نرسد اما تأثیر درونی ای که می ­تواند داشته باشد بسیار زیاد است می توانیم بگوییم که یکی از تأثیرات آن این است که مدت زمانی که کاربر را در وب سایت نگه می دارد را زیاد می کند به راحتی می بینیم که یک حسی که با یک جمله در کاربر ایجاد کردیم می تواند تأثیرات آینده بسیار خوبی داشته باشد.

نکته بعدی که در این قسمت قرار دارد این است که برای کاربر مقصد را مشخص کرده است چرا که کاربر در جست و جوی خود درخواست ارزان ترین سفر به تهران را داشت. نکته اول این است که کاربر از اینکه وب سایت توانسته است این کار را برای او بکند خوشحال می شود و نکته بعدی این است که ما هرچه بتوانیم مدت زمانی که کاربر به هدف خود می رسد را کمتر کنیم رضایت کاربر بالاتر می رود کاربران دوست دارند که زود به هدف خود برسند و اینکه در حین رسیدن به هدف خود لذت ببرند این کار نیز یکی از کارهایی است که زمان رسیدن کاربر به هدفش را بالاتر می برد و در نهایت رضایت کاربر را افزایش می دهد.

در پایین تر صفحه نیز تا جای ممکن اطلاعاتی که شاید کاربر در مورد تهران نیاز دارد را قرار داده است به طور مثال: کار بعدی ای که انجام داده است این است که لیست تعدادی از هتل های تهران را نمایش داده است مزیت این کار این است که کاربر از اینکه این وب سایت هتل نیز ارائه می کند حس بهتری به این وب سایت پیدا خواهد کرد و اینکه اگر کاربر نیاز به هتل نیز داشته باشد در این صورت ترغیب می شود که هتل خود را نیز در این وب سایت انتخاب کند.

زمانی که برای اولین بار چیزی را مشاهده می کنیم در ذهن خود تعریفی از آن را می سازیم اینکه چیست و چه امکاناتی دارد و آیا می تواند به ما کمک کند یا نه که مجموع همه این ها یک حس را نسبت به این اپلیکیشن ایجاد می کند این حس اولیه است که بسیار هم حس مهمی است؛ هر چه زودتر کاربر بتواند این تعریف را در ذهن خود ایجاد کند و تکلیف خود و اپلیکیشن را مشخص کند بهتر است.

بعد از این کاربر به پایین تر حرکت خواهد کرد با تصویری بسیار باکیفیت و زیبا مواجه خواهد شد این تصویر به تنهایی می تواند خود کاربر را مدت زیادی در اپلیکیشن ما نگه دارد و از اینکه در حال آشنایی با ما است لذت ببرد و اینکه در اینجا متوجه می شود که کاربری توانسته است که عکسی را شیر کند و در مورد آن بنویسد متوجه می شود که در این اپلیکیشن خیلی راحت می تواند از تجربه دیگران استفاده کند. در ادامه می بیند که می تواند جاهای دیدنی را در این اپلیکیشن مشاهده کند و اینکه می تواند در اینجا فیلم هایی که کاربران در مورد سفرهایی که رفته اند و تجربه هایی که داشته اند را ببیند و می تواند افرادی را نیز فالو کند و پست هایی که آن ها می گذارند را ببیند و با کارهایی که می توان در هر شهری انجام داد آشنا شود و از رستوران ها و غذاها نیز باخبر شود و اینکه می تواند در مورد پست های دیگران نظر بدهد و آن ها را لایک کند.

کار مهمی که این اپلیکیشن انجام داده است این است که به صورت بسیار لذت بخشی به راحتی تمام فیچرها و چیزهایی که کاربر باید بداند را به او نشان داده است. از تصاویر زیبا و باکیفیت و فیلم های جالب و … تا استفاده راحت و کاربرپسند، همگی توانسته اند تجربه ای لذت بخش را برای کاربر بسازند. یک اپلیکیشن خلاقانه که کاربران را جذب می­ کند و سعی دارد که کاربران را در راهی لذت بخش به هدف شان برساند که در انتهای آن نیز سودآوری و هدف خود را نیز در نظر گرفته است. اینکه کاربران را با بهترین هتل ها به صورتی لذت بخش آشنا کند کاربر را ترغیب به رزرو هتل خواهد کرد در حقیقت تجربه کاربری به دنبال این است که به جای اینکه کاربران را مجبور کند تا به هدف سودآوری خود برسد کاربران را ترغیب می  کند و با ایجاد رضایت و تجربه ای خوب به سودآوری خود می رسد؛ و اینکه در این حالت نیز می تواند اعتمادی بلندمدت را اختیار گزیند که سودآوری فوق العاده ای به همراه دارد.

کار مهم دیگری که انجام می دهد این است که تا جایی که امکان دارد سعی دارد که قبل از اینکه کاربر به سراغ جواب سؤال خود برود و به دنبال آن بگردد به سؤالات او پاسخ می دهد اینکه کاربر خود دنبال چیزی بگردد برای کاربر خسته کننده خواهد بود مخصوصا زمانی که کاربر در حال انجام کار با یک اپلیکیشنی باشد که برای او خیلی سرگرم کننده و جذاب نباشد. به طور مثال در تصاویر بالا یک علامت مثبت مشاهده می شود کاربر برای اینکه متوجه شود که این علامت چه معنایی دارد بر روی آن کلیک می کند؛ که با کلیک بر روی آن تصویر زیر را مشاهده می کند.

در حقیقت کاربر با دیدن پست های کاربران این سوال برای او به وجود می آید که آیا او نیز می تواند پست بگذارد یا خیر اما قبل از اینکه بخواهد به دنبال پاسخ سوال خود برود به دلیل جذاب بودن اپلیکیشن، ادامه می دهد تا اینکه با این صفحه مواجه می شود که در اینجا به پاسخ سوال خود می رسد.

یک قسمت به اسم Trips وجود دارد که کاربر با زدن بر روی آن تصویر زیر را مشاهده خواهد کرد و متوجه می شود که با این قسمت می تواند سفرهای خود را مدیریت کند. در قسمت Inbox نیز متوجه می شود که می تواند با دیگران ارتباط برقرار کند و با آن ها چت داشته باشد. و با زدن بر روی آیکن Me نیز متوجه می شود که می تواند در اینجا پروفایل خود را بسازد.

این ها همه نشان می دهد که باید بتوانیم در همین صفحه گوشی تمام مزیت هایی که داریم را یکجا به کاربر نشان دهیم تا کاربر با دیدن تمامی این مزیت ها راغب به استفاده بیشتر از اپلیکیشن شود و اینکه بتواند از تمام فیچرها استفاده کند نه اینکه به دلیل اینکه با فیچرهایی آشنا نیست مدت ها از استفاده از آن ها محروم باشد.

قبل از اینکه کاربر احساس نیاز کند و برای رفع آن به دنبال پاسخ باشد باید پاسخ را به او بگوییم که در صورتی که احساس نیاز کرد راه حل را بداند کاری که tripadvisor توانسته است به خوبی انجام دهد که مواردی از آن نیز در بالا آورده شد.

در حقیقت کاربران با یک دیدی از اپلیکیشن آن را نصب می کنند و زمانی که وارد آن می شوند یک سری سؤالات در ذهن شان است مثلاً برای یک چنین اپلیکیشنی یکی از سؤالات این است که چطور می توان پروازی را رزرو کرد که اگر جواب این سؤالات به راحتی در اختیار کاربر نباشد کاربر مجبور است برای پیدا کردن جواب آن ها مقداری زمان را بگذراند تا دنبال پاسخ بگردد که این هیچ برای کاربر خوشایند ناست به طور کلی کاربران از چیزی که حس کنند بی فایده است و اینکه در حال گرفتن وقت آن ها است خوششان نخواهد آمد و بعد از مدتی حتی از آن متنفر می شوند پس باید قبل از اینکه کاربر احساس نیاز به پاسخی کند پاسخ را به طور خلاصه به او بگوییم بدون اینکه نیاز به گشتن و زمان گذاشتن داشته باشد.

تمامی موارد گفته شده کارهایی هستند که لازم است برای ایجاد تجربه ای خوب در کاربر ایجاد شود تا کاربر راغب به ادامه فعالیت با ما باشد و همواره به ما وفادار بماند؛ در کل این اپلیکیشن توانسته است به صورت خیلی ساده و روان کاربردهای خود را معرفی کند و کاری کرده است که استفاده از این کاربردها ساده و لذت بخش باشد. برای اینکه بتوان تجربه کاربری را بهبود بخشید باید بتوان به کاربران نزدیک شد و تجربه ای که آن ها در حین استفاده از اپلیکیشن به دست می آورند را تحلیل کرد و دلیل ایجاد شدن این تجربه را پیدا کرد و سعی در بهتر کردن تجربه ها کرد.

زمانی که کاربران را مورد بررسی قرار دهیم می توانیم متوجه شویم که چه چیز هایی برای کاربران مهم است و اینکه در کجای اپلیکیشن کاربر بسیار اذیت شده است. کسانی که به طور کامل با اپلیکیشن آشنا هستند نمی توانند به خوبی تجربه ای که کاربران کسب می کنند را پیدا کنند به همین دلیل برای اینکه به خوبی نحوه ی کار کاربران با اپلیکیشن را پیدا کنیم نیاز است که به کاربری که دارد به طور واقعی از اپلیکیشن استفاده می کند دقت کنیم در این صورت می توانیم متوجه نکاتی شویم که هیچ وقت ممکن بود به ذهن ما نرسند؛ پس قدم اول این است که نقاط درد یا جاهایی از اپلیکیشن که کاربران را اذیت می کند را پیدا کنیم.

گاهی اوقات یک سری از فیچرها حیاتی هستند که کاربر به وجود آن ها برای داشتن یک تجربه ای لذت بخش نیاز دارد که باید تلاش کنیم این موارد را پیدا کنیم و گاهی اوقات نیز اپلیکیشن ما دارای این فیچرها اشت اما کاربر نمی تواند از آن استفاده کند چرا که متوجه وجود این فیچر نشده است و یا اینکه نتوانسته است آن را پیدا کند که در این مورد هم بااینکه ما آن فیچر را داریم اما بعضی اوقات انگار بودن و نبودن آن فرقی ندارد چرا که زمانی می توان گفت که یک فیچر، به درد بخور است که کاربران زیادی از آن استفاده کنند.

در حقیقیت یک طراح نباید بدون توجه به نیاز کاربران و بررسی رفتار آن ها اپلیکیشن را طراحی کند چرا که کاربران نقش کلیدی دارند و آن ها هستند که از اپلیکیشن می خواهند برای رفع نیاز خود استفاده کنند و هدف طراحان تجربه کاربری این است که با شناخت کامل از کاربران تجربه ای لذت بخش برای کاربران ایجاد کند تا در نهایت شرکت به هدف خود یعنی افزایش سودآوری با خشنود نگه داشتن کاربران برسد.

قبل از اینکه تست کاربردپذیری را انجام دهیم بهتر است که یک داستانی از کاربر بنویسیم که هدف از نوشتن آن این است که مشخص کنیم که می خواهیم به چه قسمتی از اپلیکیشن دقت کنیم به طور مثال یک استوری یا داستان کاربر می تواند به صورت زیر باشد:

زمانی که من می خواهم سفر کنم نیاز به این دارم که بدانم جاذبه های گردشگری محبوب مقصد و رستوران های آن کجا هستند تا بتوانم سفری لذت بخش برای خود بسازم؛ حال می توان متناسب با این استوری نوشته شده تست کاربردپذیری را انجام دهیم یعنی در همین راستا از کاربران بخواهیم که کاری را با وب سایت ما انجام دهند که در این مطالعه از ۷ کاربر استفاده شده است به طور مثال از آن ها خواسته شد که یک جاذبه گردشگری نزدیک یک شهر را که بالاترین میزان رتبه را از دید کاربران دیگر دارد را پیدا کنند و همچنین یک رستوران تایلندی در همان حوالی که ریت بالایی دارد و همچنین ارزان است را پیدا کنند و در حین انجام این عملیات توسط کاربران به بررسی نحوه رفتار آن ها پرداخته شد و نقاط درد آن ها پیدا شد.

بعد از این بررسی های انجام گرفته و مشاهده نقاط درد کاربران نتیجه حاصل شد که برای بهبود تجربه کاربری باید اهداف زیر موردتوجه قرار گرفته شود:

  • کاربران بتوانند جاذبه های با رتبه بالاتر را به راحتی پیدا کنند
  • کاربردپذیری استفاده از فیلتر را بالاتر برده شود
  • در جاهایی که کاربران لازم دارند فیلترهای مناسب دیگری را قرار داد

اگر کارهایی در راستای اهداف بالا انجام شود می توان تجربه کاربری بهتری را برای کاربران به وجود آورد که برای این کار باید مسیری که کاربر برای رسیدن به هدفش را طی می کند را مشخص کرده و آن را بهبود بخشیده که در اینجا User Flow یا مسیر کاربر را متناسب با داستان یا استوری ای که در قبل برای کاربر مشخص شده بود رسم شده است و با استفاده از آن سعی شده با طراحی دوباره صفحات لازم به بهبود تجربه کاربری پرداخت.

در ادامه با توجه به نقاط درد و اهداف مشخص شده سعی شد که رابطه ای کاربری یا همان UI ها دوباره طراحی شود که در این حالت کاربر را راحت تر به اهدافش برساند که برای طراحی دوباره و ایجاد یک رابط کاربری مناسب می توان از رقبای برتر خود استفاده کرد و آن ها را از لحاظ کاربردپذیری موردبررسی قرار داد و بررسی کنیم که کدام یک از آن ها به چه دلیلی توانسته است به هدف خود برسد در این حالت باید با بررسی راهکارهای متفاوت بهترین آن ها را انتخاب کرد؛ که در ابتدا طراحی های روی کاغذ انجام شده که می توان نمونه ای از آن ها را مشاهده کنید که با استفاده از آن ها راه حل هایی برای بهبود کاربردپذیری ارائه شده است.

در ادامه می توان یک سری از بهبودهایی که در برخی صفحات صورت گرفته را با نتایج حاصل شده از آن ها را مشاهده کرد.

در نهایت می توان گفت که با چند تغییر ساده و کم هزینه می توان کاربردپذیری را افزایش داد که در این حالت کاربران می توانند با استفاده از فیلترها به راحتی به هدف خود برسند و سرعت خود را افزایش دهند که در این حالت با بهبود تجربه کاربری می توان تعداد کاربران را افزایش داد.

گاهی مواقع تا زمانی که به صورت واقعی و بررسی یک کیس بهبود را با تغییرات کوچک مشاهده نکنیم نمی توانیم مؤثر بودن و مهم بودن تجربه کاربری را درک کنیم؛ و اینکه باید بدانیم که کاربر هرگز چیزی که ما انتظار داریم را انجام نمی دهد بلکه باید برای مشاهده نوع رفتار کاربر او را مورد بررسی قرار داد.

مکان های ناشناخته را با تریپ ادوایزر پیدا کنید

خیلی از گردشگران خارجی جاذبه های ناشناخته ی ایران را با این سایت شناختند. هر مکانی که فکرش را بکنید در اینجا پیدا می شود، حتی روستاهایی که اسمش را نشنیده اید. پس اگر دنبال جایی مرموز، بکر و خاص هستید حتما در تریپ ادوایزر جستجو کنید.

اینجا همه چیز واقعی است

خیلی اوقات پیش می آید که به دنبال عکسی ادیت نشده و واقعی از یک مکان تاریخی یا طبیعی هستید اما نمی توانید پیدایش کنید. در تریپ ادوایزر تمام عکس جاذبه ها، رستوران ها، هتل ها و … توسط خود کاربران تامین می شود و شما میتوانید اطمینان داشته باشید که عکس ها کاملا واقعی است.

بیشتر بدانید، بهتر رزرو کنید و بهتر سفر کنید

این شعار سایت است. برای استفاده از خدمات سایت مثل نظردهی، آپلود عکس سفرهایتان، رزرو هتل و بلیط هواپیما باید عضو سایت شوید. ثبت نام شما از طریق حساب Gmail و Email است و حتما شرایط استفاده از خدمات و قوانین سایت را بخوانید. می گویند ۱۰ درصد گردشگری دنیا از طریق تریپ ادوایزر است و چون محتواهایش سفرمحور است، مورد اطمینان کاربران اینترنتی قرار گرفته. به طور کلی سایت های محتوا محور براساس نظرات کاربران اداره می شود و در نتیجه حس اعتماد را در مخاطبانش ایجاد می کند.

به حباب ها توجه کنید

برعکس بیشتر سایت ها که رنکینگ شان با ستاره مشخص می شود، حباب ها (Bubbles) در تریپ ادوایزر این نقش را ایفا می کنند. حباب های پُر سبز رنگ ملاک خوبی یک مکان، هتل یا رستوران است.

نظرات (Review)

بخش Review نقش مهمی در این سایت دارد. مثلا بالای ۸۰ هزار نظر و توصیه در صفحه ایران تریپ ادوایزر وجود دارد. در صفحه هر مقصدی اعم از شهر یا کشور شما می توانید با جاذبه های اصلی و پرطرفدار آن آشنا شوید. عکس ها و فیلم ها را ببینید و کاربردی ترین نظرات را بخوانید.

دنیایی از اطلاعات

هر چیزی که فکرش را بکنید اینجا پیدا می شود. اقامتی ارزان قیمت یا گران می خواهید؟ تفریحات خاصی مدنظرتان است؟ به دنبال آدرسی دقیق هستید؟ یا باز هم سوال دارید؟ همه ی این ها را به اضافه ی ده ها مطالب دیگر در صفحه ی اطلاعات هر جاذبه و شهر پیدا می کنید.

به جز سر زدن به سایت، شما می توانید با دانلود اپلیکیشن آن از تریپ ادوایزر راحت تر استفاده کنید. میلیون ها نظر، عکس، فیلم و نقشه در این برنامه پیدا می شود و محیط User-Friendly آن به کاربران کمک می کند.

بخش های مختلف برنامه مثل سایت است و شما خیلی زود می توانید با محیطش ارتباط برقرار کنید. البته به جز اپلیکیشن اصلی تریپ ادوایزر، نرم افزارهای دیگری برای سفر در نظر گرفته شده. مثلا SeatGuru به شما می گوید که کدام یک از صندلی های هواپیما را پیدا کنید یا GateGuru درباره مکان فرودگاه ها، آب و هوا و زمان پرواز کمک تان می کند. Thefork هم در پیدا کردن بهترین رستوران ها و رزرو جا دستیارتان خواهد بود.

بخش راهنمایی

حتما به Help Center سایت سر بزنید. هر نوع سوالی داشته باشید مثل نحوه خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل تا کرایه خانه برای اقامت را می توانید در این بخش پیدا کنید.

چطور می توان یک هتل یا رستوران رو داخل سایت قرار داد؟

شما پس از عضویت در تریپ ادوایزر، می توانید هتل یا رستوران خود را معرفی کنید.

بهترین های سال

قسمت Best of سایت از مرجع های مهم مجلات گردشگری است. در این بخش شما می توانید با Best of Destinations (بهترین مقاصد)، Best Of Hotels (هتل ها)، Best of Restaurants (رستوران ها)، موزه ها، جاذبه ها، ریزورت ها و سواحل آشنا شوید. این انتخاب ها براساس نظرات کاربران است و مطمئن باشید که هیچ دروغ یا بزرگ نمایی در کار نیست. بسیاری از روزنامه های معروف دنیا از تریپ ادوایز برای خبرهای گردشگری شان استفاده می کنند.

ارسال یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید