اردوی تیم هیمالیانوردی خراسان در قله فلسکه

توسط

قله فلسکه یکی از قله های زیبای رشته کوه بینالود می باشد که با شکوه و هیبت عجیبی بر شهر طرقبه و روستاهای اطراف سایه افکنده است. این قله که در انتهای دره جاغرق واقع شده و یکی از مسیرهای زیبا برای صعود کوه نوردان می باشد. قله فلسکه به ارتفاع 3050 متر در جنوب غربی شهر مشهد قرار گرفته است.

اردوی یازدهم تیم هیمالیانوردی استان در قلل فلسکه و قله چمن برگزار شد. اعضای تیم، پس از صعود به قله چمن و حدودا چهار ساعت راهپیمایی شبانه در ارتفاع 2500 متری کمپ را برپا کردیم و فردا ساعت 5 صبح به سمت قله فلسکه حرکت کردیم. پس از چند برنامه تمرینی که مربیان برای ما در نظر گرفته بودند مسیر مان را به سمت قله فلسکه ادامه دادیم و حدودا ساعت 10:30 صبح قله را نوازش کردیم و بعد از آن مسیر فرود را در پیش گرفتیم.

راههای دسترسی این قله از جبهه شمالی رودخانه جاغرق، و رودخانه کنگ و از جبهه جنوبی رودخانه درود و خرو نیشابور می باشد. قله فلسکه شیب تند ندارد و به راحتی پس از صعود به یال جنوبی آن به سمت قله می توان حرکت کرد و به قله رسید.

بعد از گذر از شهر طرقبه به روستای کردینه می رسیم. روستای کردینه روستائی زیباست که کاملا پوشیده از درختان میوه می باشد و به دلیل دور دست بودن روستا به همین دلیل باغات میوه نیز بدون هیچ حفاظ و دیوارکشی، زیبائی آن را دو چندان می کند.

چند نکته ضروری
1. در فصل پائیز در طول مسیر تا نزدیکی های قله، آب به انداز کافی وجود دارد.
2. در طول مسیر پاکیزه بودن طبیعت را حتما رعایت کنید.

4 نظر
  1. من و کوه 12 سال قبل
    پاسخ

میثم جان خدا قوت حرف نداری و انشاءالله شما هم به هیمالیا خواهی رفت و طعم شیرین صعود قلل آن را خواهی چشید موفق باشی

2. هاجر 12 سال قبل

خدا قوت امید وارم همیشه صعود کنید عکساتون جالبه موفق باشید

3. ریحانا 12 سال قبل
    پاسخ

این بار بعد از دو نفر نظر میدم گفتم که واقعا عالی هستید شک نکنید !!

4. مجید 9 سال قبل

خدا قوت من اهل روستای ازغد هستم ولی هنوز موفق به صعود قله نشدم اگه خدا بخواد بهار در نظر دارم قله رو صعود کنم موفق باشی

ارسال یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.