ترفندهای گوگل آنالیتیکس برای ارتقای سایت

این روزها گوگل به یک آچار فرانسه به تمام معنا تبدیل شده و کم لطفی است اگر گوگل را یک موتور جست و جوی عادی در نظر بگیریم.

امکانات و نرم افزارهای وابسته به شرکت گوگل برای بسیاری از مشاغل کاربردی هستند و کمتر کاربر فضای مجازی است که روز خود را با دیدن لوگوی گوگل آغاز نکند. گوگل آنالیتیکس یکی از ابزارهای رایگان گوگل است که سرعت سیستم کسب و کار شما را چندین برابر خواهد کرد، تنها کافی است چند ترفند کلیدی این ابزار را بیاموزید و در راستای بهینه سازی و سئوی سایت خود از آن بهره ببرید.

Setup Goals: هر وب سایت باید تعدادی هدف کلیدی داشته باشد و بر اساس همین اهداف سازماندهی شود. اگر قصد دارید اهداف کوتاه و بلندمدت خود را سازماندهی کنید، گوگل آنالیتیکس این فرصت را در اختیار شما گذاشته است. در این ابزار امکان بررسی بر حسب نقاط مشخص زمانی فراهم است.

Site Speed: یکی از برترین مزیت های گوگل آنالیتیکس بررسی سرعت دریافت اطلاعات، آپلود و بارگذاری آنهاست. شما با کمک گوگل آنالایز قادر خواهید بود سرعت آپلود صفحات را بالاتر ببرید.

Google Webmaster Tools: با کمک این ابزار قادر خواهید بود پویایی سیستم خود را چندین برابر کنید. همچنین قادر به تفسیر و بررسی سریع اطلاعات منتشر شده در وب سایت خود خواهید بود.

Event Tracking: این قابلیت یکی از مهم ترین قابلیت های این ابزار است. با کمک این قابلیت قادر خواهید بود دریافتی های وب سایت خود، انواع تبلیغات، خطاهای بازدید کنندگان، مسائل مربوط به کاربران و … را پیگیری کنید.

Site Search: کادر جست و جوی شخصی، ابزار کاربردی و مفیدی است که کمک می کند دقیق ترین کلمات کلیدی را که توسط کاربران جست وجو می شود شناسایی کنید. در واقع این گزینه به شما کمک می کند کلیدی ترین کلمات مورد توجه کاربران را شناسایی کنید.

Multi-channel Funnels: این ابزار به افزایش نرخ بازدید کننده های شما کمک خواهد کرد. شما می توانید کانال هایی را که بیش ترین بازید کننده را داشته اند شناخته و روی آنها تمرکز کنید. برای مثال تشخیص دهید که بیش ترین بازدید کننده ها از طریق کدام شبکه اجتماعی با شما مرتبط هستند.

Real-time Reporting: با کمک این ابزار، توانایی مکان یابی دقیق جغرافیایی همراه با منبع اصلاح آنلاین در اختیار شما قرار می گیرد؛ ابزاری که وقتی بازدیدکنندگان سایت پرتعداد باشند بسیار کاربردی خواهد بود.

Plot Rows: این ابزار، ابزاری مکمل و مفید برای تجزیه و تحلیل از طریق گوگل آنالایز است. همچنین امکان بررسی مقایسه ای اطلاعات از دیگر امکانات مفید این ابزار است.

Flow Visualization: این ابزار نوعی ابزار تجسسی بسیار مفید است. اگر قصد داشته باشید از مدت زمانی که افراد در وب سایت شما وقت می گذارند به طور دقیق مطلع شوید یا به طور تفکیک شده بدانید کدام بخش ها برای کاربران جذاب تر از سایر بخش هاست، می توانید از این ابزار کمک بگیرید.

Dashboards: اگر از Dashboard سنتی گوگل خسته شده اید و دوست دارید به امکاناتی فراتر دست پیدا کنید، می توانید از این ابزار کمک بگیرید. این نسخه نسبت به نسخه های پیشین بسیار قوی تر است.

0
اشتراک‌گذاری

1 دیدگاه

  1. آربروسک

    خیلی مفید بود. از شما ممنونم به خاطر مطالب پرمحتواتون

ارسال پاسخ