چندی پیش، مت کاتس (گرداننده بخش اسپم های وب در گوگل) به سوال یکی دیگر از گوگلی ها (John Mueller: Webmaster Trends Analysts at Google) به صورت ویدیویی پاسخ داد.
سوال جان مولر این بود که «اگر من بخواهم یک بخش جدید در وب سایت خود راه اندازی کنم در حالی که برای آن هزاران مطلب آماده در اختیار دارم، مشکلی نیست اگر همه آنها را یک شبه پست کنم؟ یا بهتر است در چند مرحله این کار را انجام دهم؟»
مت کاتس عنوان می کند که در هر حال گوگل می تواند این حجم از اطلاعات را مدیریت کرده و مورد بررسی قرار دهد. اما ارسال ناگهانی و یک باره هزاران هزار مطلب، می تواند این امکان را ایجاد کند که وب سایت شما به صورت دستی، توسط تیم ضد اسپم گوگل مورد ارزیابی قرار بگیرد. مسلما در این ارزیابی، سخت گیری های لازم صورت می گیرد و باید مطالب وب سایت شما، دست اول، اصیل و معتبر باشند. در غیر این صورت برای شما مشکل پیش می آید.
بنابراین اگر می خواهید وب سایت تان تنها توسط ربات های گوگل و نه افراد واقعی مورد ارزیابی و بررسی قرار گیرد، بهتر است که مطالب خود را در زمان بندی های مشخص و با فاصله معقول پست کنید. این کار توجه ربات های گوگل را به خود جلب کرده و اهمیت ویژه ای به شما می دهند. بدین وسیله افراد بیشتری به وب سایت شما هدایت می شوند.