اصول انتخاب تعداد کلمات کلیدی برای سئوی سایت

توسط

یکی از سوالات همیشگی کاربرانی که وبلاگ یا وب سایت دارند، همواره این است که: برای سئوی وبلاگ یا سئوی لندینگ پیج (سئوی صفحه فرود) باید از چند کلمه کلیدی استفاده کرد؟

حقیقت این است که برای سئوی سایت، باید بخش های مختلف سایت را جداگانه در نظر گرفت. برای مثال، بخش صفحه اصلی، وبلاگ، لندینگ پیج و … نقش متفاوتی دارند که باید برای هر کدام استراتژی جدا و نقشه کلمات کلیدی خاصی داشت.

برای تکمیل پاسخ سه شرط زیر را همیشه مد نظر داشته باشید:

سئوی وبلاگ یا میکروسایت: با توجه به اینکه، وبلاگ دارای پیج های متفاوتی در مورد موضوعی خاص است، بنابراین هر صفحه از وبلاگ، یا هر مطلب و پست آن را تنها برای یک کلمه کلیدی، بهینه سازی و سئو کرد. توجه کنید که یک کلمه کلیدی، در مرکز تگ عنوان استفاده کنید و در توضیحات متا نیز به حد تعادل، از همین کلمه کلیدی استفاده کنید. در متن پست نیز باید طوری با مفهوم و معانی کلمه کلیدی مانور دهید که کاربر را از جهات مختلفی به سمت سایت خود بکشید. کلمات هم مفهوم با کلمات کلیدی را به وفور در متن اصلی بکار ببرید.

سئوی لندینگ پیج یا بهینه سازی صفحه فرود: در لندینگ پیج به منظور بهینه سازی برای موتور جستجو، باید از گروهی از کلمات کلیدی استفاده کنید. همچون بلاگ، باید تگ عنوان و توضیحات متا را با یک کلمه کلیدی اصلی تر، بنویسید اما در نوشتن محتوای آن، گروهی از کلمات کلیدی را بکار ببرید که شما را بهتر به هدف نزدیک می کند. از صفحه اصلی، و صفحات داخلی، لینک هایی به این صفحه ارسال کنید.

سئوی صفحه اصلی سایت: برای بهینه سازی صفحه اصلی سایت یا Home Page، باید دقت بیشتری داشته باشید. این صفحه و فعالیت روی آن، هم پیچیده تر و هم زمانبرتر است. برای انتخاب تگ عنوان، بسیار دقت داشته باشید. باید یک کلمه کلیدی پر رقابت و با اولویت بالا را برای این صفحه انتخاب کنید. هر چند توصیه می شود که تعداد کاراکترهای تگ عنوان باید 80 کاراکتر باشد اما گوگل بیش از 69 کاراکتر آن را نمایش نمی دهد اما استاندارد این است که با 60 کاراکتر، عنوانی بهینه شده و جذاب بنویسید. در بخش توضیحات متا نیز قوانین نوشتن توضیحات متا را با دقت اجرا کنید.

ارسال یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید