آداب نوشتن در وب: برچسب گذاری

توسط

هر نوشته ای یک یا چند موضوع مهم دارد که می توان آنها را با یک یا چند کلمه بیان کرد. به این کلمات برچسپ یا تگ گفته می شود. هر کاربر می تواند برای نوشته ای که می خواند یا می نویسد برچسپ تعریف کند و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد. در واقع تفاوت دیدگاههای کاربران باعث می شود یک نوشته برچسپ های مختلف بخورد و این زیبایی “وب 2” است. با این حال کاربران باریک سنج به نوشته ها برچسپهای دقیق می زنند و عموما از برچسپها با مفهوم بسیار کلی و عام پرهیز می کنند.

خبر زیر را با هم بررسی می کنیم: “سونی تلویزیون گوگل را معرفی کرد.”

حدود پنج ماه پیش گوگل از ساخت تلویزیون اش با همکاری سونی خبر داد و قرار بود نخستین تلویزیون اینترنتی دنیا در پاییز توسط سونی ارایه شود. سرانجام شب گذشته شرکت سونی تلویزیون اینترنتی گوگل را رسما در نیویورک معرفی کرد. تا از هفته آینده بتوانید تلویزیون، اینترنت و اندروید را یکجا داشته باشید. تلویزیون گوگل به صورت … تلویزیون ها یک حالت کارکرد همزمان دوگانه هم دارند که می توانید برای مثال در بخشی از نمایشگر فیلم تماشا کنید و از بخشی دیگر توییت کنید. این تلویزیون ها دارای یک کنترل از راه دور جدید و عجیب هم هستند که سونی آن را اختراع کرده است. این کنترل به گونه ای طراحی شده که هم برای کنترل تلویزیون استفاده شود و هم بتوانید از طریق آن وب گردی کنید یا تلفن اندروییدی تان را کنترل کنید. ‏تلویزیون گوگل از هفته آینده به بازار ارایه خواهند شد.
منبع خبر: نارنجی

برای این خبر برچسپهای “همکاری سونی و گوگل”، “تلویزیون گوگل” و “تلویزیون اینترنتی گوگل” را انتخاب می کنم. اگر کسی روی این برچسپها کلیک کند و به این خبر مراجعه کند مایوس نمی شود زیرا خبر کاملا مرتبط با برچسپها است. تعریف برچسپها به صورت گوگل، سونی، اندروید، تلویزیون، نمایشگر، فیلم، اختراع، وب گردی، هفته آینده، پاییز، شب گذشته، اینترنت، کارکرد همزمان دوگانه و … هر چند که کلمات انتخاب شده دقیقا در متن خبر آمده اند، روش مناسبی نیست.

* خبر دقیقا درباره گوگل نیست؛ به طور دقیق درباره تلویزیون اینترنتی گوگل است.
* خبر دقیقا درباره سونی نیست؛ به طور دقیق درباره همکاری سونی و گوگل است.
* …
* خبر اصلا درباره پاییز نیست؛ کلمه پاییز تنها در آن استفاده شده است.

اگر قرار بود برای این نوشته تنها یک برچسپ تعریف شود، همانا انتخاب “تلویزیون اینترنتی گوگل” خواهد بود. بهتر آن است که تعداد برچسپها به حداکثر 7 مورد محدود شود.

نویسنده: مهدی رودکی

ارسال یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید