سئو چیست و چرا مهم است؟

توسط

در سال های اخیر که اهمیت داشتن وب سایت و حضور در نتایج موتورهای جستجو برای کسب و کارها پر رنگ تر شده؛ رقابت بزرگی بین کسب و کارهای کوچک و بزرگ در فضای وب برپا شده که سئو “SEO” نتیجه این رقابت را مشخص می کند!

SEO مخفف “Search Engine Optimization” و به معنای بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو است. در واقع سئو هنری است که وب سایت ها را آن طوری می آراید که مخاطبان و موتورهای جستجو دوست دارند. سئوکار هنرمندی است که با استفاده از دانش و مهارت تمام اجزای سایت را زیر ذره بین قرار می دهد، خطاهای موجود در طراحی، کدنویسی و محتوای سایت را برطرف می کند، محتوای ارزشمند تولید می کند و با روش های اصولی و درست سعی در بالا بردن رتبه سایت دارد.

هدف از سئوی سایت کسب ترافیک واقعی و ارزشمند است و تنها در شرایطی چنین چیزی محقق می شود که وب سایت، محتوای ارزشمند داشته باشد و در نتایج بالای موتورهای جستجو ظاهر شود.

سئو کمک می کند تا مخاطب در کوتاه ترین زمان به همان چیزی که می خواهد برسد، کافیست کلیدواژه ای از آنچه که دنبالش است در کادر جستجوی مرورگر وارد کند و در زمان کوتاهی به محتوای مورد نظر برسد و این یعنی هنر سئو!

موتور جستجویی مثل گوگل که امروزه در دنیای وب خدایی می کند، نکات ریز و درشت بسیاری را زیر نظر دارد و بر اساس الگوریتم هایی که با هوش مصنوعی کار می کنند به سایت ها رتبه می دهد و در نتایج نشان می دهد.

اینکه چند نفر دنبال محتوای سایت شما بوده اند یا به ازای دفعاتی که در نتایج گوگل ظاهر شده اید، چند نفر وارد سایت شما شده اند، حتی مدت زمانی که کاربر پس از ورود به سایت شما در سایت مانده و هزاران معیار دیگر همگی برای موتورهای جستجو مهم هستند و تنها سئوی سایت می تواند همه این موارد را به بهترین شکل بهینه سازی کند و به نیازها پاسخ دهد!

اگر تا به حال به ظاهر سایت خود اهمیتی نمی دادید بهتر است در مورد آن تجدید نظر کنید چون موتورهای جستجو به هیچ وجه بی نظمی و تاخیر در بارگزاری را نمی بخشند و بی تفاوت از کنار آن نمی گذرند. تمام تلاش موتورهای جستجو این است که صفحاتی از وب را در نتایج نشان دهند که از همه لحاظ کاربرپسند باشند چه از نظر زیبایی و چه از نظر محتوای با ارزش و سادگی.

واکنشگرا بودن وب سایت نسبت به هر صفحه نمایش، مدت زمانی که سایت بارگزاری می شود و کاربر منتظر می ماند، عدم وجود تبلیغات آزار دهنده، رابط کاربری ساده و روان، دسترسی آسان به محتوا، تصاویر زیبا و بهینه و مرتبط با موضوع، عدم وجود اشکالات فنی، لینک های ارزشمند به صفحه موردنظر و صدها معیار دیگر که همگی به کاربر پسند بودن کمک می کنند را باید رعایت کرد تا به نتایج بهتر در جستجوگرها رسید.

از آنجایی که الگوریتم های موتورهای جستجو در حال تغییرند و هیچ وقت ثابت نمانده اند، داشتن یک استراتژی ثابت برای سئوی یک سایت نمی تواند در درازمدت همواره آن را در جایگاه نخست نگه دارد، سئو به معنای همگام بودن با موتورهای جستجو است.

ارسال یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید