حمایت سازمان ملل از کمپین بزرگ گردشگری ایران

توسط

دفتر سازمان ملل در تهران اعلام کرد که هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل متحد در ایران، از کمپین مردمی MustSeeIran# حمایت می کند.

بر اساس آنچه در سایت سازمان ملل و به 2 زبان فارسی و انگلیسی منتشر شده است، کمپین مردمی با هشتگ ایران را MustSeeIran# توانسته است با نمایش جاذبه های توریستی، فرهنگی و سنت های ایران تصویر غلط از ایران را تغییر بدهد. بر اساس آنچه سازمان ملل منتشر کرده است، «این کمپین تلاش دارد با تغییر تصورات غلط راجع به ایران تصویری واقعی به نمایش بگذارد.»

آنطور که سازمان ملل اعلام کرده است: «علی عراقچی این کمپین را در توییتر آغاز کرد و ایرانیان در فرصتی کوتاه از آغاز به کار این کمپین در شبکه های اجتماعی تصاویری از مناظر تاریخی و طبیعی ایران را با این هشتگ به اشتراک گذاشتند. بسیاری از مقامات بین المللی و دولتی مانند سفیران کشورهای خارجی در ایران و دکتر حسن روحانی، رئیس جمهور ایران نیز از این کمپین با به اشتراک گذاشتن تصاویری از ایران و استفاده از این هشتگ در شبکه های اجتماعی حمایت کرده اند.»

حمایت سازمان ملل از هشتگ «ایران را باید دید» با عنوان MustSeeIran# در حالی صورت گرفته است که هدایتگر این هشتگ می گوید: در ایتالیا و اروپا استقبال خوبی از این کمپین مردمی رایگان برای معرفی جاذبه های گردشگری ایران شده است. علی عراقچی می گوید: رسانه های انگلستان برای معرفی جاذبه های گردشگری ایران بارها از تصاویر منتشر شده در صفحه اینترنتی MustSeeIran# استفاده کرده اند. کمپین مردمی «ایران را باید دید» توانسته است حدود 100 میلیون بازدید کننده در یک ماه داشته باشد.

حدود 300 هزار تصویر در اینستاگرام از جاذبه های گردشگری ایران در این کمپین وجود دارد و بیش از 50 حساب کاربری استانی و شهرهای کوچک و بزرگ در حال ارائه تصویر زیبای ایران به جهان هستند. صفحات مربوط به کمپین مردمی MustSeeIran# در اینترنت از آن جهت با استقبال زیاد مواجه شده است که علاوه بر ارائه تصویر متفاوت از ایران، مخاطبان صفحات در هر نقطه از جهان می توانند سؤالات خود در ارتباط با اینکه به کدام نقطه از کشور سفر کنند و چه سوغاتی بخرند و حتی کجا اقامت کنند را از یکدیگر بپرسند.

این کمپین مستقل، مردمی و غیرسیاسی است که نیاز به بودجه ندارد و همه کارهای آن توسط بازدیدکنندگان و مردم ایران انجام می شود. هشتگ MustSeeIran به 10 زبان رسمی فعالیت می کند. پیش بینی می شود هشتگ «ایران را باید دید» به زودی به یک مرجع تبدیل شود تا علاقه مندان سفر به ایران به زبان خودشان بتوانند راجع به تاریخ و فرهنگ و آداب و رسوم و جاذبه های گردشگری و غذا و حتی ملاحظات مذهبی ایران آگاه شوند.

صفحات مربوط به کمپین بزرگ اینترنتی MustSeeIran# البته تنها منحصر به معرفی جاذبه های گردشگری ایران نیست بلکه اعضای این کمپین توانسته اند با انتشار تصاویر و توضیحات حتی به معرفی روستاهای زیبا و ناشناخته در نقاط مختلف کشور بپردازند. کمپین «ایران را باید دید»، با شبکه سازی از افراد بومی و محلی توانسته است به زبان های مختلف و زنده دنیا به معرفی جاذبه های گردشگری کمتر دیده شده شهرها و روستاهای کشور بپردازد.

گری لوییس هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل در تهران نیز هوادار کمپین مردمی MustSeeIran# و از دنبال کنندگان این کمپین است. گری لوییس گفته است که این کمپین دید او را به ایران عوض کرده و از مردم جهان دعوت می کند با دیدار از این کمپین اینترنتی به ایران سفر کنند. خبرنگار روزنامه ریپابلیکا در ایتالیا نیز در مطلبی به استقبال مردم ایتالیا از کمپین بزرگ ایرانی با هشتگ ایران را باید دید خبر داده است.

البته برخی گروه ها و رسانه های عربی کشورهای حاشیه خلیج فارس علاقه ای به دیده شدن چهره زیبای ایران ندارند و تلاش می کنند تصاویر سیاه از ایران مخابره کنند. انتظار می رود ایرانی ها و اعضای کمپین در یک سونامی اینترنتی موتورهای جست و جوگر را با زیبایی های ایران گلباران کنند.

ارسال یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید